Moderátor: Moderátori
pohodak napísal:MUK Hubova sa predsa nemeni, vychodny portal tunela Havran ostava ako bol (resp ak sa bude MUK Hubova menit tak jedine kvoli useku HUbova-Ivachnova a predlzeniu tunela Cebrat)
mino napísal: Piliere ponad cestu 18/vah/zeleznicu uz stoja takze MUK Hubova ako taka zostane podla mna bez zmeny, trasovanie na Cebrat by sa malo menit az za mostom
pohodak napísal:mino napísal: Piliere ponad cestu 18/vah/zeleznicu uz stoja takze MUK Hubova ako taka zostane podla mna bez zmeny, trasovanie na Cebrat by sa malo menit az za mostom
nikdy nevies, hlavne kedze je portal cebrate uplne inde mozno sa vypusti z projektu to hlupe klesanie k MUK hubova a nasledne stupanie k cebrati, myslim ze to tu uz aj niekto spominal ako moznu zmenu projektu
tak to by mali podla tejto logiky zburat aj 4 prudovku k zemplinskej sirave
Výstavba celého úseku D1 Turany – Hubová s tunelmi Korbeľka a Havran by mala trvať približne 5,25 roka, čo predstavuje 63 mesiacov. Samotná doba razenia tunela závisí od použitej metódy. V prípade konvenčnej razby Novou rakúskou tunelovacou metódou (NATM) sa dá predpokladať, že Korbeľka bude prerazená za 40 mesiacov.
Ak by zhotoviteľ stavby použil metódu razenia v celom profile pomocou tunelového raziaceho stroja (TBM), samotné vyrazenie takmer 5,9 kilometra by trvalo 12 až 15 mesiacov. V tomto prípade však podľa Palčáka treba počítať s dodávkou a montážou technológie spolu s vybudovaním prístupových komunikácií v okolí tunela, ktoré zaberú približne 15 mesiacov.
Štát však bude musieť vyriešiť financovanie úseku D1 Turany – Hubová. K realizácii pôvodného povrchového variantu s tunelmi Rojkov a Havran nedošlo z dôvodu zosuvu pri Šútove, ktorý sa odohral v roku 2013. Úsek preto vypadol z financovania z eurofondov a bol nahradený pripravenejšími úsekmi. „Na základe technicko-ekonomického posúdenia vypracovaného VÚD v roku 2012 sa odhaduje súčasná cena tunela Korbeľka na úrovni približne 278,5 milióna eur pri metóde NATM a 349,6 milióna eur pri metóde TBM,“ dodáva Palčák.
devil napísal:tak to by mali podla tejto logiky zburat aj 4 prudovku k zemplinskej sirave
aj tam je D26,5 ?
Medzi negatíva trasy tunelom Korbeľka zaradili odborníci absenciu križovatky v Kraľovanoch, teda Orava príde o priame a pohodlné pripojenie na diaľnicu. Pravdepodobne sa prejavia aj vplyvy na podzemné vodné zdroje v masíve Korbeľky, niektoré z nich môžu mať nižšiu výdatnosť alebo zaniknú úplne.
eric987 napísal:Az by sa nebodaj realizovala oravska cast R3 okolo Komjatnej,I/70 mozno potom rovno degradovat na II-ku. Takejto kategorii by skor zodpovedal jej vyznam aj sucasne parametre.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: lolo a 23 hostí.