Trať Žilina - Čadca - ČR je důležitým železničním tahem, který je velmi využívaný nákladní přepravou. Proudí po ní železná ruda z Ukrajiny, černé úhlí, koks a další produkty. Tato trať spojuje Slovensko s průmyslovou oblastí Ostravska. Největší traťová rychlost je 100 km/h. Vroce 2003 byla dokončena rekustrukce žel. stanice Čadca.
Pro stavby:
- Modernizácia žel.trate Žilina – Krásno nad Kysucou
- Modernizácia žel.trate Krásno nad Kysucou – Čadca
se počítá s finanční podporou EU.
Trať Čadca - Polsko byla po rozdělení ČSFR elektrizována a modernizována. Nebýt rozdělení Československa, podobný projekt by se nejspíš nikdy nedočkal realizace, je totiž výsledkem aktivní politiky ŽSR. Ty chtějí severojižní tah využít jako konkurenci souběžného II.koridoru ČD/SŽDC, který bude dokončen v roce 2004. Traťová rychlost je v úseku Čadca - Skalité 60 km/h a v úseku Skalité - Polsko 50 km/h. Problémem na této trati jsou nezabezpečené žel. přejezdy, které zpúsobují snížení rychlosti v místech přejezdů na 30 km/h (3x).
Taková rychlost je dle mě na důležitý železniční tah velmi málo. Na II. tranzitním koridoru je skoro všude rychlost 140-160. Tento koridor sice nebude nejspíš konkurovat II. tranzitnímu koridoru, ale bude mít velký význam pro dopravu Slovensko - Polsko.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Tady se dají najít další informace
http://www.k-report.net/koridory/soucasn_slovakia6.htm