Moderátor: Moderátori
medima napísal:Tvoj pohľad na vec. Môj je ten, že ak je na úseku Jablonov - Studenec v ľavom páse výrazný problém s odvodnením, má sa odstrániť. Tu nejdeme moralizovať vodičov, ideme riešiť príčinu. Zjavne o tom samotná NDS ani zhotoviteľ nevie a úsek je prevádzke ešte len 4 roky. Minimálne do doby odstránenia závady by mala byť na úseku značka obmedzujúca rýchlosť jazdy na 110 v daždi? Prečo na liptovskej D1tke takéto ZDZ je prítomné, prečo si dali tu námahu osadiť ho, namiesto toho aby si len proste povedali flegmaticky ako ty: ,,vodiči majú vedieť, že za dažďa sa 130 ísť nedá". Ja ti poviem prečo. Nie vždy je úsek tvorený kalužami či súvislou vrstvou vody, ktorý môže spôsobiť AQP, dostatočne veľký na to, aby mohol byť viditeľný. A zvlášť na diaľnici je to neprípustné, ba priam život ohrozujúce. Ak také miesto je, je povinnosťou údržby oboznámiť motoristov na túto skutočnosť v dostatočnom predstihu.
Prečo dávame signály práca na ceste na diaľnici 2 km pred miestom výkonu? Prečo si proste nepovieme ,,vodič má byť obozretný a predvídať a i zo vzdialenosti 300 m sme dobre viditeľní. Jeho chyba, ak nás prehliadne alebo neskoro zbadá. Takéto argumenty peterle neprejdú. Na diaľnici nie. Diaľnica je diaľnica. Tá má svoje zákonitosti a ináč vyzerá pohľad na ňu spoza klávesnice, ináč vyzerá spoza volantu. Má svoje klady, zápory, hrozby a pravidlá. Tu len predvídať nestačí.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: DrX, Eternal a 26 hostí.