Moderátor: Moderátori
devil napísal:tak myslim ze situacia v BA je iny level...ale fajn prispevok jancipo, ibaze to dokazuje nieco uplne ine. rano ludia idu do prace a neviem ako v PO ale vacsinou praca je v sirsom/uzsom centre....
Podla toho co pises, tak vobec nechapem, preco sa okolo Ziliny teraz vobec nieco stavia, odporucal by som to zastavit, leo situacia je omnoho viac OK ako v Presove.
Ak Sarisske luky, Solivar, oblast Petrovianskej + IPZ, oblast Budovatelskej a Jilemnickeho ci Kosice povazujes za sirsie centrum tak ano ale trz vazne - PO nie je BA aby mala to stastie, ze tam sidlia vsetky ustredne organy statnej spravy + urady s celoslovenskou posobnostou, takze centrum PO sluzi akurat tak ako miesto podnikania vietnamcov, miesto na pobocky bank a + este ako prestupovy uzol MHD.
noved prave, ZA ma MUK aj vo vnutri mesta...vsak o tom pisem dookola ze v meste takejto velkosti je lepsie mat kapacitnejsie mestske cesty a krizovatky nez velke obchvaty.
pisal som ze idu do prace do centra ...zeby aj po tychto uliciach
zeby aj po tychto uliciach...zacina poobednajsia spicka, opat je to cervene na levocskej a smerom na sabinov, potom vychodna - solivarska. to by vyriesil aky obchvat ?? no a potom samozrejme skultetyho-masarykova a smerom na KE. aha, a svabska
pisal som ze idu do prace do centra
odporucam pozriet teraz TN, dialnicu ma, je to mensie mesto ale je to tam dost cerveno-oranzove, alebo salu, okresne mesto s jednou 2 pruhovou cestou cez centrum bez MUK.
A rozhodne nou nebude ani NK, ta na jednej strane usti ako 1+1 do kruhaca, na strane druhej do sidliskovej 4-prudovky a o urovnovych krizovatkach kazdych 500 m skoda pisat.
Tak tranzit PL-KE-HU sa praveze deli, cast ide po Safarikovej + Vychodna, cast po Rusinskej, avsak najma v spicke chodi prave po Solivarskej. Takze bud VO alebo SO+JZO. Mimochodom, na Safarikovu a Vychodnu zacadzaju aj tie kamiony od PP na KE, ktore maju problem pohynat na Skultethyno kvoli 12% stupaku, ked su nalozene. Navyse, netreba zabudat, ze zo Svab sa trz neda dostat do centra ciastocnym uzavretim KO pri ZVL, cize sa musi obchadzat - cez Solivarsku.
do centra po perifernych bocnych uliciach ? Nachadzajucich sa este k tomu mimo hlavnych obytnach zon ? To "trosku" nesedi.
Tak preco je potom poobede komplet upchaty privadzac (v piatok ci kedy sa stalo ze kolona zacinala uz na D1), Kosicka a Masarykova presne po Cierny Most (teda po odbocku na NK) a dalej DO CENTRA volna ? Preco je http://www.dialnice.info/gallery/image_ ... e_id=35510 I/18 od D1 najcervensia prave pred prvym semaforom a dalej pred odbockou na OM (E50) ? Ved podla tvojich tvrdeni by mala byt najcervensia prave pred hlavnou krizovatkou A tiez ak idu do prace do centra tak kde ? Kde tam pracuju ? Lebo zatial - povedane pojmami dokaznej teorie - tvoje tvrdenia boli vyvratene. Nie protidokazom ale rovno dokazom opaku.
Tak TN je stale obmedzovany kvoli prestavbe zeleznice, cize argumentovat nieco nim nie je prave najrelevantnejsie. Sala je specificka v tom, ze lezi na najlepsej spojnici medzi NZ a BA, ma len 1 most cez Vah a navyse obrovsky priemyselny kompex na nachadza na pravom brehu Vahu. cize tiez trosku od veci.
A okrem zopar zarytych Kysucanov a Zilincanov tu kazdy rozumny pise ze problem nie je v samotnej ZA (tam je problematickou tak akurat krizovatka pri Tescu co je jedina urovnova krizovatka na okruhu), problem je pred ZA.
devil napísal:tak treba postavit kruhac 2+2, a zaujimave je ze na obrancov mieru (sidliskova cesta) bola zeleno-oranzova farba. aj teraz je. tadial sa ide smerom od/na PP aj teraz alebo sa mylim ?
nerozumiem. kosicka a masarykova je problematicka cely den - vyuziva sa predsa aj do centra aj smerom na PP, ak bude nabrezna premavka sa prerozdeli. alebo sa mylim ? to co nabrezna neriesi je petrovianska. to je dost malo.
I/18 je cervena rano/poobede - najcervensia je spolu s I/68 na v. saris, cize ano, lokalka jazdi z/do prace. takze levocsku R4 SO nevyriesi a sabinovsku uz vobec nie. piatok nie je bezny den. ale opakujem, nech sa urobi smerovy prieskum a ked sa preukaze dost velky tranzit tak to bude dovod na akykolvek velky obchvat. argumentovat ze ulice v meste su upchate je dost jalove.
a PO ma kapacitne cesty pred aj za a mysli si ze obchvat vyriesi to ze ich nema kapacitne vo vnutri. omyl.
Kruhac je na 2+2 a aj ked bol v prevadzke, tak to bol hlavny dovod upchatia celej juznej casti mesta. Aby tam nebol problem, museli by byt samostatne vetvy NK=> Petrovianska (ma byt ale 1-pruhova) a Petrovianska - NK (nie je a kvoli tvaru krizovatky a priestorovym moznostiam asi ani nikdy nebude). Na PP sa chodi scasti tadialto, pre OA je vyhodnejsie obist (hlavne Skultetyho) po NK a pomientori stale chodia po vychodnej a Vajanskeho. Treba si tiez uvedomit ze na NK je dnes presne tolko aut, kolko tom pustia semafory na jednej strane na Levocskej a na druhej strane na Masarykovej a Skultetyho. Skultetyho je stale upchata, Masarykova byva upchata cca od Shellky pravy pruch (odbocenie na Skultetyho), pravy pruch (smer centrum) byva celkom volny.
hej, lenze na Masarykovej pekne vidno co ide do centra (pravy pruh, ktory je vzdy plny asi tak, ze vsetky auta prejdu na jednu zelenu) a co na Skultetyho a NK (lavy pruh, kolona od stanice; dalej kolona zakonite nebude kvoli tomu ze dalsie auta zdrziava semafor pred stanicou s pomerne kratkym signalom). Takze opat - vacsina aut co ide od KE bud odboci na Vychodnu alebo pokracuje cez Masarykovu na Skultetyho. Cez CM pokracuje po Masarykovej pomerne malo, Z Masarykovej na Kuzmanyho je zazrak, ak niekto vobec odbaca. Cize Centrum (min. od KE) rozhodne nie ke takou castou cielovou destinaciou ako uvadzas Co sa tyka Petrovianskej - dnes je jej main problem kruhac - tu vyriesi Estakada, kedze stvorpruh sa predlzi. Tymto sa vsak problem len prenesie a to co je dnes na Patrovianskej bude potom na zbiehani pri odbocke na Jilemnickeho. Pravdepodobne upchatie praveho pruhu od KE na NK kvoli kruhaci za az taky problem nepovazujem, vzhladom na to, co je tu trz.
I/18 je plna vzdy nie len rano a poobede. Na I/68 su problemom hlavne semfory na Sidlovci, za ktorymi je priecestie, ktorym ak prechadza vlak, tak sa zablokuje cela krizovatka. Uplne riesenie tam bez nahradenia tohto priecestia neexistuje. Co sa tyka smeroveho prieskumu §- ved ten sa robil. Pri FS na obchvaty tusim v zavere 2014. Vysledok je jasny - D1 cca 13.000/den bez SO, s SO 19.000/den.
A prosim ta, ako chces riesit kapacitu vo vnutri ked tam na to nie je priestor ? Trz sa ma akoze zburat polka mesta zeby sa nestaval abcvat alebo co ? Este raz, D1 vyriesi celu zapadnu a juznu cast mesta a to je podstatne. SO by zmiernil problemy v severnej a vychodnej, ev. VO by vyriesil vychodnu cast (za predpokladu napojenia Sekcova kapacitnym privadzacom a aj Solivaru), neriesil by vsak sever.
devil napísal:cize skultetyho je upchata kvoli autam co by isli po nabreznej keby bola. semafory na oboch koncoch maju ten isty objem teraz aj ked bude nabrezna hotova.
lenze smerom do centra sa da predsa odbocit vpravo za tescom, cize upchata vychodna. skoly, nemocnica atd.
tak potom google pacha krivdu lebo ja tam vidim len cervene rano a poobede aj to najma na krizovatke s I/68. vysledok pri FS je taky aky treba aby bol. celostatny smerovy prieskum v 2007 vseobecne ukazal nizke podiely tranzitu, mozno prave preto sa odvtedy ziadny nerealizoval. okolo NR je takato intenzita, tak odkial by sa vzala okolo PO ?
uprimne - s tym sa tazko da nieco robit. to je ako niektore hlavne ulice v BA. ubrat z chodnikov alebo aj burat. npr. vo ZV je velke stastie ze bolo miesto pre MUK neresnica. tie 3 MUK za sebou pomahaju viac ako hocijaky obchvat.
Myslis HM TESCO ? To ano, lenze vacsina aut odtial pokracuje bud na Solivarsku, alebo dalej na Vajanskeho, dolava na Bardejovsku a nasledne doprava na Sabinovsku. Odbocovak na Kuzmanyho je prakticky vzdy prazdny. Odbocovak z Vychodnej na Gresovu uz byva o cosi plnsi, avsak stale tam odbocuje pomerne malo aut oproti tomu, co idu na Rusinsku, Vajanskeho a Safarikovu.
Viac menej ano, avsak Skultetyho bude mat svoju funkciu aj po vybudovani NK II, kedze to bude sucast radialy Sekcov-Rusinska-Kuzmanyho-NK. Otazne je jej vyuzitie, ja osobne by som viac uprednostnil Masarykovu, Stefanikovu a Okruznu, kde je aj doteraz jedine problematicke miesto. Co sa tyka semaforov, nie celkom. Kazdopadne, aj vdaka delbe dopravnych prudov po dobudovani MUK ZVL intenzita na kruhaci poklesne (typujem delbu 1:1 most:KO), takze aj ked to stale bude problem, bude to priechodnejsie ako dnes. Celkovo NK bude priechodnejsia, cim sa zvysi napor na krizovatku OM-Levocska.
Nedaleko Levocskej som svojho casu chodil na strednu a ta bola plna uz vtedy. Doteraz som ju okrem vikendov a noci este asi prazdnu nevidel. Bez ohladu na to, ci bol cas spicky alebo obednajsieho sedla. Co sa tyka tych intenzit - uz som to raz pisal - tranzit po E50 bol este nedavno zanedbatelny, rast zacal cca od 2009, cca od 2011 bol dost viditelny, od 2015 uz zacina byt vyrazny. Tranzit Pl - HU sa zacal objavovat po 2006, kontinualne narastal, narazovo po vypuknuti Ukrajinskej krizy, kedy sa vo velkom zacali objavovat ruske kamiony. A to uz nehovorim o "letnom" tranzite, kedy na starej I/20 bolo problem stretnut auta so slovenskym ECV.
Tak pripad I/18 napriec Presovom je nieco podobne ako Staromestska napriec BA. Lenze tam sa predsa len neburalo az tak ako v PO (resp. PO az take rozsiahle historicke jadro nemal, takze demolacia Namestia Mieru ci secesnej zastavby Levocskej boli o to viac) a zasa v PO sa vobec neriesili krizovatky mimourovnovu (co vsak bolo na vtedajsiu premavku aj pochopitelne). To vsak opat len potvrdzuje potrebu nadcasovych rieseni, nie takych polovicatych typu hlavna krizovatka. Prave preto tu vsetci apelujeme na obchvat - ktory ma o. i. aj tu vyhodu, ze ma MUK v blizkosti SII a SIII, co je 1/3 obyvatelov PO. ZV mal skor to stastie, ze tam sa rezervoval koridor pre kapacitnu komunikaciu. V PO to spravili na hulvata - rozsirili staru hradsku bez ohladu na to, ze viedla stredom mesta, pri vystavbe SIII nebol nechany ziaden priestor na kapacitnu komunikaciu (ako tomu bolo v pripade Sekcova), co situaciu znacne komplikuje.
Myslis HM TESCO ? To ano, lenze vacsina aut odtial pokracuje bud na Solivarsku, alebo dalej na Vajanskeho, dolava na Bardejovsku a nasledne doprava na Sabinovsku. Odbocovak na Kuzmanyho je prakticky vzdy prazdny. Odbocovak z Vychodnej na Gresovu uz byva o cosi plnsi, avsak stale tam odbocuje pomerne malo aut oproti tomu, co idu na Rusinsku, Vajanskeho a Safarikovu.
Viac menej ano, avsak Skultetyho bude mat svoju funkciu aj po vybudovani NK II, kedze to bude sucast radialy Sekcov-Rusinska-Kuzmanyho-NK. Otazne je jej vyuzitie, ja osobne by som viac uprednostnil Masarykovu, Stefanikovu a Okruznu, kde je aj doteraz jedine problematicke miesto. Co sa tyka semaforov, nie celkom. Kazdopadne, aj vdaka delbe dopravnych prudov po dobudovani MUK ZVL intenzita na kruhaci poklesne (typujem delbu 1:1 most:KO), takze aj ked to stale bude problem, bude to priechodnejsie ako dnes. Celkovo NK bude priechodnejsia, cim sa zvysi napor na krizovatku OM-Levocska.
Nedaleko Levocskej som svojho casu chodil na strednu a ta bola plna uz vtedy. Doteraz som ju okrem vikendov a noci este asi prazdnu nevidel. Bez ohladu na to, ci bol cas spicky alebo obednajsieho sedla. Co sa tyka tych intenzit - uz som to raz pisal - tranzit po E50 bol este nedavno zanedbatelny, rast zacal cca od 2009, cca od 2011 bol dost viditelny, od 2015 uz zacina byt vyrazny. Tranzit Pl - HU sa zacal objavovat po 2006, kontinualne narastal, narazovo po vypuknuti Ukrajinskej krizy, kedy sa vo velkom zacali objavovat ruske kamiony. A to uz nehovorim o "letnom" tranzite, kedy na starej I/20 bolo problem stretnut auta so slovenskym ECV.
Tak pripad I/18 napriec Presovom je nieco podobne ako Staromestska napriec BA. Lenze tam sa predsa len neburalo az tak ako v PO (resp. PO az take rozsiahle historicke jadro nemal, takze demolacia Namestia Mieru ci secesnej zastavby Levocskej boli o to viac) a zasa v PO sa vobec neriesili krizovatky mimourovnovu (co vsak bolo na vtedajsiu premavku aj pochopitelne). To vsak opat len potvrdzuje potrebu nadcasovych rieseni, nie takych polovicatych typu hlavna krizovatka. Prave preto tu vsetci apelujeme na obchvat - ktory ma o. i. aj tu vyhodu, ze ma MUK v blizkosti SII a SIII, co je 1/3 obyvatelov PO. ZV mal skor to stastie, ze tam sa rezervoval koridor pre kapacitnu komunikaciu. V PO to spravili na hulvata - rozsirili staru hradsku bez ohladu na to, ze viedla stredom mesta, pri vystavbe SIII nebol nechany ziaden priestor na kapacitnu komunikaciu (ako tomu bolo v pripade Sekcova), co situaciu znacne komplikuje.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 21 hostí.