Moderátor: Moderátori
Ak by Fico nezmenil Dzurindovu koncepciu (polprofil Poprad-Široké) tak by už niektoré časti južnej R2 mohli dávno stáť.
devil napísal:dookola sa ohanas kamionmi ale 2.000 ani 5.000 kamionov samo osebe nie je dovod na ziadny plny profil. ale je to dovod postavit prelozku
devil napísal:namiesto plneho profilu obchvatu CA mal byt polovicny
devil napísal: usek ktory neusetri ani tretinu casu nema zmysel stavat
to si ako dospel k takemuto tvrdeniu? taketo nieco mozes tvrdit len vtedy, ak by niekde bola 11,5, ktora bola prerobena na 17,5...az tak porovnat, aj to by si musel brat do uvahy faktory ako intenzity, pocasie, rychlost...uz samotna vyssia rychlost prave nepomaha bezpecnosti
Na tomto úseku nie je a ani najbližších 20 ani 30 rokov nebude intenzita potrebujúca 2+2.
Navyše bude síce len 5m šírky, ale "kolo betonovych zvodidiel" nie je plánovaný žiadny žlab, lebo sa počíta s prekreslením na 3 pruhy+odstavný po dobudovaní druhého polprofilu. Ak sa bude sneh zhŕňať vždy ku kraju tak ten čo sa roztopí bude stekať v celej dĺžke úseku po celej šírke vozovky (2+2).
Tornala - Kosice,Saca 81,4 km 58 min v sucasnosti, ked bude polprofil R2 tak to bude 80 km a aj pri teoretickej priemernej rychlosti 100 km/h to bude 48 minut. Uspora 17.25%, realne vsak este menej. Z toho vyplyva, ze R2 Tornala - Kosice,Saca nema zmysel stavat.
Zato 2 tisic NA/24h na R2 uz je dovod na 6 km dlhy 4 pruhovy most.
V Cadci je intenzita 18743 v./24h, CA-Svrcinovec 11 465 v/24h, z toho 4193 NA/24h. Tu uznavam, ze by to aj polovicny profil zvladol, lebo by tam nebol ziadny semafor, priechody pre chodcov, vyjazdy z dvora. Krivan - Tomasovce intenzita 8780 - 11203 v./24h, z toho 2305 - 2416 NA/24h. Tu, ale udajne plny profil treba.
Nie, pre 7-8 tisic v/24h s pomerne nizkym podielom nakladnej dopravy plny profil netreba.
devil napísal:dokonca si dovolim tvrdit ze 11,5 so sirokou krajnicou ktora je zneuzivana na predbiehanie je niekedy nebezpecnejsia ako 9,5 kde si na taketo kusky netrufnu. dhle plne ciary su problem. preto boli mnohe useky 11,5 medzi cestami smrti aj ked v intenzitach boli velke rozdiely.
devil napísal:co je intenzita potrebujúca 2+2 na severnej D1 ktora je suvisla dialnica v dlzke cca 150 km su intenzity 10-15.000, lokalne aj pod 10.000 na D26,5.
devil napísal: to si vazne myslis ze tieto cisla na tomto useku R2 nebudu v 2020-2025 ked je predpoklad presunu premavky z I/16 do 80 percent ?
devil napísal:na most v polovicnom profile bud s 2 alebo 4 pruhmi a nie kvoli 2, 3 ani 5.000 kamionom ale kvoli komplexnemu posudeniu.
devil napísal:ked tak pozeram na mapu scitania VUC ZA vidim len intenzity 11.465, potom su udaje len podla mapy mesta CA - 13.135, 16.520, 18.743. podla mapy na dialnice.szm bude nejaka MUK pri lokalite podzavoz, cize 16.520 a 18.743 su pre nasu debatu irelevantne cisla vnutri mesta.
devil napísal:cize krivan-tomasovce
9-11.000 intenzita a cena podla hodnoty za peniaze 16 mil/km
Rozvojový program priorít verejných prác na roky 2015 - 2017 prerokovaný vládou SR 07/2014 - úseky R2 s cenou ( Cena podľa stavebného zámeru celkovo - projekty pozemky stavba )
R2 Kriváň - Lovinobaňa - 670 mil.
marian vančo napísal:i ked Soroška jednoznačne 2rúrová
DrX napísal:Presne pre to, ze teraz R2 medzi KE-ZV prakticky nie je, ak sa postavi R2 KE-ZV v slusnej podobe (tj tak, aby sa tam dalo ist suvislo aspon 110km; ), tak tam bude skokovy velky narast intenzit, kedze vela dopravy, ktora by prirodzene jazdila tadial, jazdi po *** nanuteni naokolo blizsie po D1.
DrX napísal:A tie casti severnej D1, ktore este ani nie su rozhodnute, tiez sutazit v parametroch Rky a minimalizovat megalomanske tunel-most-tunel stavanie.
Jano1 napísal:Tam nie su intenzity na plny profil a na polprofile nikto nedovoli 110 km/h, aj ked tam bude len tisic kamionov/24h, tak tam viac ako 90-95 km/h nedosiahnes ak nebudes jazdit ako sialenec.
Jano1 napísal:A odkial bude ten skokovy narast? Spadnu auta z neba a zacnu jazdit po R2? Aj keby sa presovska cast D1 zrovnala s R2, ked ich sucet je okolo 13,5 tisic v./24h v miestach s najnizsimi intenzitami, tak na R2 bude narast neuveritelnych 2-3 tisic v./24h. Na to vsak treba postavit 170 km R2 v plnom profile pre priemernu intenzitu hlboko pod 10 tisic v./24h.
Na nepoplatnenom obchvate R2 Tornala je intenzita 4007 v./24h.
Ale to sa Ti nehodi do kapusty, tak si vymyslas svoje cisla.
Uspora casu na ovplyvnenej sieti je tiez prinos pre spolocnost, teda v spicke velky casovy prinos aj pre tych co dialnicu nevyuziju, a ide o tisice vozidiel z tych 18 743 v./24h. Ani som nikde netvrdil, ze by D3 prebrala celu intenzitu z I/11. Su azda v pracovne dni niekolko km kolony na tejto casti I/16?
Ak bude tento usek 2020 v prevadzke, tak bude urcite pod intenzitou vsetkych usekov D1, okrem Budimir-Bidovce.
devil napísal:. precitaj si prispevky od expwy, ked na to pozeram tak nasej D26,5 zodpoveda RQ 29,5 ktora je urcena do 70.000 aut denne. taketo intenzity na severnej D1 nebudu nikdy. zaujimavy je parameter RQ 20 co je prakticky nase kritizovane 17,5 do 30.000 aut z coho 4.500 NA. najzaujimavejsi je poloprofil pre 20.000 aut. takze ano moze byt poloprofil ako RQ 10,5 na krivan-tomasovce, ked budu poloprofily namiesto D26,5.
a teda ze nase normy nepoznaju mozno polovicu z tychto moznosti len ukazuje ako si zijeme mimo reality alebo ako hlboko siaha system kradnutia a predrazovania.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.