Moderátor: Moderátori
Maxx787 napísal:mna este stale zaraza to ze sa este najdu ludia ktorim nevadi, ze sa na slovensku kradne, z dotycnych nemenovanych (medima, BoroZA) mi je zle, ked vidim tie prispevky o tom ako treba nieco postavit za kazdu cenu.
DrX napísal:Oprava: bez R2 nebudu dialnicou prepojene krajske mesta KE, BB, NR, a velmi chrobacne KE-BA/Trnava.
BoroZA napísal:D1 a R1 ti nič nehovorí? Som naozaj zvedavý, koľko ľudí by využívalo trasu BB-KE, vyslovene len za účelom cestovania z KE do BB a späť.
BoroZA napísal:Aj tak bude R2 slúžiť primárne k presunu z KE do BA a späť, takže zatiaľ stačí aj jedna kompletná spojnica - aneb D1.
devil napísal:6 km zuzeny most pre 8.000 aut je zle, zato dvojrurovy tunel, MUK ako pre Bratislavu a zbytocna sirka D26,5 pre 11.000 aut je uplne v pohode. to je obycajne liecenie si komplexov typu postavme siroku dialnicu aby sme vyzerali viac dolezity,
Osobne by som všetky D a RC staval už iba cez PPP, a kľudne rozostaval tú moju "bazálnu štruktúru" celú naraz - veď keď sa môžu zadlžovať iné štáty, prečo by sme my mali ťahať dlhovú brdzu.
aj bez dialnic sa da stlacit nezamestnanost pod 8% ako tu niektori (asi akor vsetci) snivaju. NO ma pod 8% aj ked prehrmela kriza a to RC mat nebude nikdy. stavat za kazdu cenu to nema vyznam. lebo ked to postavis za kazdu cenu uz ti nezostane na doplnkovu cast.
BoroZA napísal:Chorváti žijú z cestovného ruchu, im sa postaviť diaľnice oplatí už len kvôli tým pár mesiacom v roku. My však máme unikátnu polohu, a na rozdiel od nich by sme mohli fungovať všesmerne ako tranzitná krajina, kebheje tu kompletná diaľničná sieť. Vieš si hádam predstaviť, že aj príjmy z mýta by boli niekde úplne inde, keby existovali aspoň kompletné 2 východo-západné a 3 severo-južné prepojenia. Verím, že ak sa dožijem kompletnej R4, tak bude naplno využívaná poľským a maďarským tranzitom, čo by vo výsledku mohlo znamenať, že si za pár desaťročí na seba sama R4 zarobí. A bez D1 obchvatu PO zase nemá význam pokračovať v budovaní R4, takže sme pekne zacyklení. Preto stále hovorím, že tie kardinálne úseky diaľničnej siete sa jednoducho musia postaviť hneď a za každú cenu. Potom už bude možnosť opakovať obstarávania a znižovať cenu.
BoroZA napísal:Ak si niekedy šiel autom na Dalmáciu pred a po výstavbe diaľníc, určite vieš sám posúdiť, či to zadĺženie stálo za to, alebo nie. Tak ako tí, ktorí poznajú úseky D1 pri Žiline a pri Prešove, alebo D3 pri Čadci a pri KNM, a pod. Včera v TV odvysielali takú stručnú analýzu, že pre dokončenie všetkých slovenských diaľníc a RC by odhadom bolo potrebných aspoň 18 miliárd eur. To nie je suma, ktorá by mohla spôsobiť bankrot štátu, ak by sa rozdelila na rozumné obdobie, a časť z nej prefinancovala z úverov a časť zo štátneho rozpočtu. Len zrejme nie je dosť inteligenčných a stavebných kapacít (môj laický názor).
i15 napísal:Dnes sa mi podarilo prejsť úsek PO juh - západ za 35 minút, priemerná rýchlosť fantastických 15 km/h. Cez tunel by to bolo za 4 minúty.
i15 napísal:i15 napísal:Dnes sa mi podarilo prejsť úsek PO juh - západ za 35 minút, priemerná rýchlosť fantastických 15 km/h. Cez tunel by to bolo za 4 minúty.
video (zrýchlené na 5min): https://www.youtube.com/watch?v=Fkx8KBTtHqk
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 35 hostí.