Moderátor: Moderátori
Hlavne Zv-KE 160km/h nemá žiadnu štúdiu realizovateľnosti. Vôbec nieje spomenuté v akých parametroch sa to má modernizovať okrem rýchlosti. Stačilo by tu optimalizovať 120- 140km/h s úrovňovými priecestiami.
Strategickejšie by bolo riešiť BA-TT-Sereď-NR-Vráble-Levice-ZC-ZH-ZV-BB na 200km.
DrX napísal:Tak konecne sa zas vracia do normalnych kolaji aj juzne spojenie Kosice-Zvolen-Bratislava. Co to bola za blbost, odrezat kvoli Bystrici cely juh BB kraja od priameho spojenia s BA???? Teraz to bude uplne korektne: 4 rychliky z BA cez ZV do KE, 4 rychliky z BA cez ZV do BB, a BA-BB ma naviac este nejake expresy (myslim). Bohuzial, v SME dali clanku riadne tendencny nazov. Ale neprekvapuje to: vsetci vieme, ze BB ako centrum kraja na svoj juh z vysoka k..a.... https://ekonomika.sme.sk/c/20514500/ers ... ml?ref=trz
V ZSSK zistili, že spojiť BA a NR by nebolo zlé. Vraj by mohol byť tok cestujúcich na úrovni 1,2 až 1,8 milióna ročne.
Tak isto by bolo dobré zdvojkoľajniť Prešov a Košice.
Úvahy o tretej koľaji BA - ZA považujem trochu mimo.
Spomína sa aj spojenie Zvolen - Šahy - Budapešť.
Môj názor je, že trať na Nitru (a príp. ďalej ako preložka na smer Zvolen(/BB) - Košice) by bolo optimálne napojiť nie v Trnave, ale v Trnovci nad Váhom (Trnava je s touto traťou spojená cez Sereď na Galantu). Nie však tak, ako je to navrhnuté - na spôsob napojenia nejakej pomalej lokálky, ale rozdvojenie trate bez výrazného oblúka (a tým bez nutnosti brzdenia) hneď za mostom cez Váh, ešte pred súčasným záp. zhlavím stanice Trnovec nad Váhom
Konkurenceschopnost a rychlost
Dosažení rychlostí kolem 140 a 160 kilometrů v hodině není ale podle místopředsedy českého sněmovního hospodářského výboru Karla Šídla dostatečná na zachování konkurenceschopnosti osobní železniční dopravy vůči individuální automobilové dopravě. Zachování páteřních železnic v historických trasách navíc naráží na mnoho úseků, kde technicky není možné dosahovat ani rychlostí přes 100 kilometrů v hodině. Lidé proto raději volí cestu po dálnicích.
Môj názor je, že trať na Nitru (a príp. ďalej ako preložka na smer Zvolen(/BB) - Košice) by bolo optimálne napojiť nie v Trnave, ale v Trnovci nad Váhom (Trnava je s touto traťou spojená cez Sereď na Galantu). Nie však tak, ako je to navrhnuté - na spôsob napojenia nejakej pomalej lokálky, ale rozdvojenie trate bez výrazného oblúka (a tým bez nutnosti brzdenia) hneď za mostom cez Váh, ešte pred súčasným záp. zhlavím stanice Trnovec nad Váhom
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 23 hostí.