Moderátor: Moderátori
pohodak napísal:vyvodzovat taketo statistiky po 2 tyzdnoch pouzivania je hlupost, ja som si napr ziadny zasadny rozdiel smer BA nevsimol (ten najazd na dialnicu v blatnom smer BA fungoval uz roky predtym), akurat rano je senec ovela prazdnejsi...a tiez bolo jasne ze tato MUK pomoze hlavne poobednym kolonam v smere z BA do SC
PK napísal:No Chamurapi asi bude treba riesit situaciu priamo v Bratislave...
Navrhoval by som to co sa teraz udialo pri Senci. Aby sa vsetci nemuseli trepat po jednej ceste cez Zlate Piesky, ale okruhom sa dostat k svojmu cielu v BA a tam len kratko zist.
PK napísal:Laky nasnezilo asi najhorsie ako mohlo a predstav si bolo to dnes v pohode. Som siel do BA v kritickom case 8:30 - 9:00 od Blatneho po D1, od Blatneho 3 pluhy, jeden v kazdom pruhu, inac konecne sa to naucili robit ako vo vyspelom svete, az po po Senec, 30km/h. Inac plynule, obchvat od Avionu plny, ale slo sa plynule. Ludia kvoli snehu neskakali na brzdy tak sa nevytvorili vlny, nehadzali sa z pruhu do pruhu, ale slo sa 30km/h. Vysledok, zapcha na obchvate sa presla asi o 30% skor ako zvycajne.
Pre obmedzovacov: Ak sa spriepustni nejake uzke hrdlo, tak vsetky kolony za tym su vzdy mensie ako tie co boli pred tymto uzkym hrdlom. To je fyzika. Ak teraz niekto pred BA stoji 15 minut tak ver tomu, ze predtym si tam rovnaky pocet ludi odstal pri Blatnom po 20 minut.
Urobit obmedzenia okolo BA je blbost, V tych zapchach budu stat kamiony z firiem co tahaju Sk, ludia co produkuju. Ak to bude zle pojdu inam. Je to zatinanie si sekery do vlastnej nohy.
PK napísal:Aquila toto je dost diskutabilne. Priepustnost sa ti s rychlostou zvysuje. Odstup sa standardne udava v sekundach, 2s su taky bezpecny standard. Je jedno ci pri 60, 80 ci 130. K tomuto odstupu musis pripocitat cas za ktory sa prejde dlzka auta. Pri 20km/h je to okolo 0,9s, pri 60km/h okolo 0,3s, pri 80km/h 0,22s a pri 130km/h 0,14s.
Toto je dovod vytvarania "bezdovodnych" zapch. Pri dosiahnuti istej max priepustnosti, kazde aj najmensie spomalenie sposobi spiralovite klesanie priepustnosti k nule a zastaveniu.
Celkovy cas prejdenia auta pri 130km/h je 2s odstup + 0,14s dlzka auta - 2,14s. To zodpoveda 1682 aut/h. Tolko aut vsak akoukolvek nizsou rychlostou za hodinu prejst nemoze s 2s odstupom. V tom momente ti premavka skolabuje a auta zastanu. Potom spredu odchadzaju rychlostou 1 auto za 4s, co je 900 aut/h.
Realny sweet spot je niekde okolo 80 - 100km/h.
Rio13.zm napísal:ak mozem tipnut, tak tam bude portalove znacenie, zrejme hlbia zaklady
expwy napísal:Rio13.zm napísal:ak mozem tipnut, tak tam bude portalove znacenie, zrejme hlbia zaklady
A opäť typicky česko-slovensky pred začiatkom odbočovacieho pruhu a nie tak ako by to malo byť nad odbočovacím pruhom.
ullsus napísal:Rozhovor s projektantom rozsirovania D1 skoda ze zamknuty...
PK napísal:Aquila toto je dost diskutabilne. Priepustnost sa ti s rychlostou zvysuje. Odstup sa standardne udava v sekundach, 2s su taky bezpecny standard. Je jedno ci pri 60, 80 ci 130. K tomuto odstupu musis pripocitat cas za ktory sa prejde dlzka auta. Pri 20km/h je to okolo 0,9s, pri 60km/h okolo 0,3s, pri 80km/h 0,22s a pri 130km/h 0,14s.
Toto je dovod vytvarania "bezdovodnych" zapch. Pri dosiahnuti istej max priepustnosti, kazde aj najmensie spomalenie sposobi spiralovite klesanie priepustnosti k nule a zastaveniu.
Celkovy cas prejdenia auta pri 130km/h je 2s odstup + 0,14s dlzka auta - 2,14s. To zodpoveda 1682 aut/h. Tolko aut vsak akoukolvek nizsou rychlostou za hodinu prejst nemoze s 2s odstupom. V tom momente ti premavka skolabuje a auta zastanu. Potom spredu odchadzaju rychlostou 1 auto za 4s, co je 900 aut/h.
Realny sweet spot je niekde okolo 80 - 100km/h.
aquila napísal:Skusim najist ten graf ale ten sweatspot bol tusim 68 kmh. Kedy 2+2 mala najvacsiu teoreticku priepustnost. Ale to je idealny stav keby vsetky auta boli koordinivane, bez mysiciek a vyblikavania
Používatelia prezerajúci si toto fórum: DrX, hruso25 a 27 hostí.