Moderátor: Moderátori
fh napísal:DrX napísal:.... resp medzi Bratislavou/Trnavou/Nitrou/Zvolenom+B Bystricou a Kosicami/Uzhorodom/Mukacevom (aby sme sa bavili len o aglomeraciach od cca 80000 ludi).Vceliak napísal:Je to potrebné pre lokálku medzi Košicami a Viedňou, Brnom, Prahou ..
Pri intenzitách okolo 6000 vozidiel je podiel "aglomerácií" ako Mukačevo a Užhorod plus Prahy, Viedne, Brna, Bratislavy aký? A podiel lokálky medzi RV prípadne Tornale, RS a KE aký? Čo je denné dochádzanie za prácou do KE a čo tvorí jazdy týždňovkárov na západ? Ja odhadujem že vedie lokálka.
expwy napísal:Maďarskú kartu a emócie tu ťaháte vy, niektorí ľudia sa tu snažili vysvetliť nezaujatý pohľad na vec na základe jasných faktov, ale vy to proste nechcete počuť. Chcete to bez ohľadu na akékoľvek argumenty pre svoj vlastný komfort. OK, ja to beriem, ale naozaj tu neťahajme maďarskú kartu a iné pseudoargumenty o fiktívnom tranzite.
DrX napísal:expwy napísal:Maďarskú kartu a emócie tu ťaháte vy, niektorí ľudia sa tu snažili vysvetliť nezaujatý pohľad na vec na základe jasných faktov, ale vy to proste nechcete počuť. Chcete to bez ohľadu na akékoľvek argumenty pre svoj vlastný komfort. OK, ja to beriem, ale naozaj tu neťahajme maďarskú kartu a iné pseudoargumenty o fiktívnom tranzite.
Chces povedat, ze je fikciou, ze existujuci tranzit vychod-zapad Slovensko obchadza, a ze jazdi cez Madarsko a Polsko? Alebo je fikciou, ze najvyssia nezamestnanost a tym padom najviac utlmena priemyselna a ina aktivita je v RS/RV/RA, a teda ze prave tu sa daju ocakavat najvacsie narasty intenzit ak sa pritiahnu investori po dotiahnuti dialnic a tie ekonomicke aktivity sa nastartuju?
Vlados napísal:X-krát bolo preukázané že diaľnice nezabezpečia rast životnej úrovne
vladik67 napísal:A k tým rýchlostiam. Na dvojpruhu smerom hore sa často valí 110km/h
X-krát bolo preukázané že diaľnice nezabezpečia rast životnej úrovne.
A čo je na tom zlé, že nás tranzit obchádza? Veď mýto nezarába na cesty a ani nekompenzuje znečiťovanie vzduchu, tak prečo majú slováci dotovať iných business.
devil napísal:X-krát bolo preukázané že diaľnice nezabezpečia rast životnej úrovne.
to je stokrat opakovana loz od roznych "nestrannych" analytikov. druha loz ktora nadvazuje ze tam kde sa zivotna uroven zdvihla to nebolo kvoli dialniciam.A čo je na tom zlé, že nás tranzit obchádza? Veď mýto nezarába na cesty a ani nekompenzuje znečiťovanie vzduchu, tak prečo majú slováci dotovať iných business.
snad si nikto nemysli ze kvoli 15 km poloprofilu sa sem zacne valit tranzit z madarska. to ani nahodou. inac tento argument ze tranzit nezaraba je najviac pouzitelny pri D3 alebo pri R4 a via carpatia.
Vlados napísal:A k tým rýchlostiam. Na dvojpruhu smerom hore sa často valí 110km/h a od železničného mostu po šikanu 90km/h. Na platine aj 100 a potom dolu okolo max. 60 (keď merajú). Tie priemerné rýchlosti môžu sedieť.
orator napísal:Vypisanie tendra sa posuva zrejme kvoli tomu ze nie su vykupene este vsetky pozemky a tie sa musia vykupit za peniaze zo statneho rozpoctu resp. rozpoctu NDS a tym padom nemozu zacat proces stavebneho povolenia (hoci financne krytie z Eurofondov na samotnu stavbu je zabezpecene). Na online mape katasterportalu: https://zbgis.skgeodesy.sk/mkzbgis/sk/kataster/ sledujem uz od zaciatku roka 2017 ako sa postupne vykupovali pozemky a ako kazdy tyzden krasne prechadzali parcely pod Narodnu Dialnicnu Spolocnost a.s. ze som bol presvedceny ze zhruba do konca leta 2017 budu uz vsetky parcely prepisane na NDS. Ale od Jula-Augusta tohto roku sa to zastavilo a takmer sa to nehybe az doteraz a to uz mame december. Podla jednej neoverenej informacie udajne dosli NDS-ke financie alokovane zo statneho rozpoctu na tento rok a preto dalsi vykup pozemkov stoji kedze NDS musela sanovat toho roku vykup pozemkov pri BA pre D4 a narychlo pripravovat privadzac pre D1 Lietavska Lucka kedze inak by D1 pri Ziline koncila v poli. Ako vravim je to neoverena informacia ale vsetko to do seba zapada. Ak k tomu si este pridam vyjadrenie ministra Erseka spred par dni ze planovane vyhlasenie tendrov na R2 Mytna - Lovinobana a severny obchvat Presova I. etapa tohto roku uz sa neuskutocnia tak ako to on chcel tak celu tu financnu situaciu okolo NDS a jej rozpoctu to viac-menej potvrdzuje.
takze soroska toto volebne obdobie temer iste pase.. lebo uz ani na marketingove veci to vyslo.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.