Moderátor: Moderátori
Vlados napísal:Super. Tak šup šup všetko napraviť vrátane dotiahnutej grafiky (tá sa oproti prvým návrhom podstatne zlepšila).
Vlados napísal:uvidíme aký bude výsledok. obavy sú na mieste.
Hank napísal:Myslim, ze jazykovedneho okienka uz by hadam aj stacilo. Cele, na co som chcel poukazat, je riziko doslovneho preberania cudzich predpisov. Niekto sice moze povazovat prisposobovanie pravidiel na miestne podmienky zhorlepsovanim, len skor je problem v osobach a vedomostiach tych, ktori to prisposobuju ako v samotnom principe prisposobovania.
Hank napísal:Fakt netusim, ake pismena pisu v holandcine ani ako je to velmi pribuzny jazyk so slovencinou. Ukazal som niekolko prikladov z juhoslovanskych jazykov.
Hank napísal:TORNALA JUH/VYCHOD sa uvadza iba na ohlaske, na ostatnych znackach je uz iba Tornala. Povazske a Banske Bystrice, Poprady a pod. maju nazov mesta velkymi pismenami a dodatky o svetovej strane malym (kde ako). Nitry a Senec ma vsetko rovnakym pismom. To je vysledok toho, co som uiz pisal - ze sa uz 3x menili smerove zancky a ideme ich menit 4x. Ostava ozaj len dufat, ze tentoraz uz poriadne.
Hank napísal:Uzly sa v hovorovej reci nepouzivaju preto, lebo ich nikde nemame zavedene. Mame nejaky obrazok vo vyhlaske a to je tak vsetko. A ked sa bude ten symbol pouzivat na nezmysloch typu Stupava, Puchov alebo aj (predcasne) KE-Sever, tak to ani nikto sam od seba nepochopi. A ver mi, ze nikto z normalnych vodicov nepouziva "krizovatka" na oznacenie vyjazdov, hoci tak mame nazvanych 8 dialnicnych znaciek. Lebo presne ako pises - krizovatka to pre vodicov nie je, takistko ako nikto netusi, co je pripojka, stykova/priesecna krizovatka a pod. Chvalabohu, ze sme aspon upustili od okruznej krizovatky.
§ 142 Vzťah k medzinárodným zmluvám
Ak medzinárodná zmluva, ktorou je Slovenská republika viazaná, obsahuje ustanovenia odchylne od tohto zákona, platia ustanovenia medzinárodnej zmluvy.
Vceliak napísal:Vieme, že križovatka začína pri "zaoblení" cesty, ale otázka znie: Kde končí? Totižto "križovatka ukončuje platnosť niektorých dopravných značiek" , ale konkrétne, jej koniec, a nie začiatok! Považuje sa odbočovací pruh za ukončenie križovatky, ak uvedený jazdný pruh sa stáva pripájacím, čiže vlastne nekončí v mieste oddelenia? Takto sa môžme hrať na slovíčkarenie, nikam to nevedie, naša vyhláška je v tom nejednoznačna!
Rio13.zm napísal:pred ZM z NR je asi 7 novych hnedych-kulturnych tabul, celkovo v NR kraji sa s nimi roztrhlo vrece. niektore su tak male, ze sa to nestiha citat, ale je to v terne.
Ike napísal:Prepáčte mi, že budem teraz expresívny, ale mám pocit, že nám tu vzniká generácia degenerovaných dopravných inžinierov, alebo policajtov. Cestoval som cez víkend po Slovensku a inak si neviem vysvetliť:
- že každá nová dopravná značka označujúca priebežnú hlavnú cestu má dodatkovú značku,
- že každá nová dopravná značka upravujúca rýchlosť má svoju "ukončujúcu dvojičku" za križovatkou, niekedy ale vo veľkej vzdialenosti - neberte ma zle, je to fajn pre vodiča, ale v podstate má tá značka len informatívny charakter: ak mám povedzme cestu I. triedy mimo obce a pred križovatkou je znížená rýchlosť na 70 km/h a asi 500 m za križovatkou je toto zníženie rýchlosti "zrušené", ak ma medzi križovatkou a zršením obmedzenia chytí polícia, nemôže ma pokutovať za to, že som išiel 90 km/h.
- že na niektorých nových svetelných križovatkách je dopravná značka "zákaz otáčania" (aký to má význam, keď stav mimo prevádzky svetelnej signalizácie definuje C25, ktorá otáčanie vylučuje),
- existenciu neexistujúcich križovatiek, ktoré sa tvária ako regulárne (už na viacerých miestach som videl "prípravu" na križovatku, teda vetvu, ktorá končila v poli, ktorá bola označená ako regulárna križovatka ešte aj s obmedzením rýchlosti.
richie napísal:vysledok toho, ze vodicak uz dostane kazdy dement ... a naviac sa zda, ze aj takyto vodicak je asi akceptovany ako dostatocna "kvalifikacia" na dopravneho experta
racto napísal:Poznám príklad keď išiel projektant s okružnou križovatkou za policajami. Prichádzal z 9 značkami, odchádzal z 36.
§ 61, ods. 1: Dopravné značky a dopravné zariadenia sa smú používať len v takom rozsahu a takým spôsobom, ako to nevyhnutne vyžaduje bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky.
racto napísal:Poznám príklad keď išiel projektant s okružnou križovatkou za policajami. Prichádzal z 9 značkami, odchádzal z 36.
StVO napísal:racto napísal:Poznám príklad keď išiel projektant s okružnou križovatkou za policajami. Prichádzal z 9 značkami, odchádzal z 36.
Ten projektant si bol Ty?
Trochu mi to nevychádza s tými 9, tak rátajme. V prípade kruháča sú na každé rameno nevyhnutne potrebné 4 značky: IS 10 pred kruháčom, P 1 spoločne s C 7 na vjazde do kruháču a príslušný smerník na výjazde z kruháču. To je spolu 16 značiek pri 4-ramennom kruháči. Kvôli jednej z mnohých chýb vo vyhláške by ešte v tom kruhu mali byť teoreticky vysadené P 8 pred každým vjazdom - síce sú zbytočné, ale vyhláška to explicitne žiada, takže to by už bolo aj 20 značiek (ale ak uplatníme § 142 spomenutý vyššie, tak tam nemajú čo hľadať). Na 3-ramennom kruháči je to 15... takže na tých 9 by tam nesmeli byť žiadne IS ani pred ani v kruháči a musel by byť 3-ramenný. Len potom neviem, načo je taký kruháč vlastne dobrý...
Ako sa dá dosiahnuť 36 značiek, to už si samozrejme predstaviť viem. Tak dám moje tipy, či som sa trafil Ponajprv, IS10 nestačí, treba ešte aj výstražnú značku P 7 bacha kruháč, lebo však čo keby si vodič tú veľkoplošnú tabuľu nevšimol? Samozrejme nám treba C 25 pred bypassom (ozaj, nevie niekto, na kerého boha má skoro každý kruháč bypass?), lebo vodič sa nepozerá na cestu, ale vedľa nej, a tak nevidí pruhy a šípky na ceste, treba mu to vyznačiť na zvislej značke. Samozrejme, treba zo všetkých strán aj IP 30 tabuľu upozorňujúcu na zmenu organizácie dopravy, lebo dennodenní vodiči si za posledného pol roka nevšimli, že prechádzajú cez stavenisko. No a samozrejme, kam by sme sa dostali, keby sme tam nemali zníženie rýchlosti na 30 km/h? Keby tam tá značka nebola, vodiči by nevedeli, akou rýchlosťou sa majú ku kruháču približovať (medzi nami, spomaliť ok, ale na 30 neviemkoľko metrov pred kruháčom môže navrhnúť len niekto, kto v živote neviedol vozidlo). K tomu ešte treba postupné zníženie 70 - 50.
Možno to znie neuveriteľné, ale sú ľudia, ktorí budú s kamenným ksichtom tvrdiť, že všetko toto sú naozaj značky, ktoré si nevyhnutne vyžaduje bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky..
Kruci, ale teraz kukám, že už mám 40 značiek namiesto 36, čo teraz? Aha, vypílime smerníky z kruháča vyznačujúce miesta výjazdov do jednotlivých smerov. To netreba, však si to vodič odpočíta na prstoch, ktorým výjazdom má ísť. Či sa vari mýlim?
StVO napísal:Vo vyhláške je našťastie kruhový objazd a pokiaľ sa nemýlim, nikdy tam ani nič iné nebolo.
StVO napísal:No a ktorý vzor to má byť, to je mne osobne jasné, hádam o tom aj môj nick hovorí Zase musíš uznať, že Nemčúri to majú celé najpremyslenejšie do úplných detailov
Hank napísal:StVO, zabudol si este na zakazy predchadzania pred kruhacom a prikazane smery obchadzania v nom.
Hank napísal:Vlastne sa aj trochu divim, ze este nikoho nenapadlo tam dat aj Tvar krizovatky...
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.