Strecno sa obchadzalo cez Donovaly uz aj pred Pribinou. Vodici sli radsej na istotu akoby riskovali cakanie pod Strecnom, ktore sa obist da len s velkou casovou stratou. Okrem toho 5 mesiacov z roku 2010, ked bolo scitanie, nebola hotova ani Povazska Bystrica, ktorej nedokoncenie preferovalo juznu trasu a kym sa jej otvorenie stihlo prejavit v spravani vodicov, ktori maju svoje zvyky a oblubene zastavky, bolo scitanie ukoncene.
Presne data o tom, kolko chodi Liptakov, Vychodniarov a dalsich do Bratislavy cez Donovaly bohuzial nemame, dost zalezi aj ako to spocitaju navigacie, cez Donovaly je to momentalne kratsie aj rychlejsie ako popod Strecno, ale uz o par rokov sa to zmeni.
Nejaky obraz by nam mohlo dat hlasovanie v teme Akou trasou sa oplati momentalne ist z Bratislavy na vychod
https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... +na+vychod , kde za trasu cez Donovaly hlasovalo viac ludi ako cez Zilinu. Iste, vzorka to nie je uplne reprezentativna, ale zasa tu na fore su ludia zo vsetkych kutov Slovenska, ako vidno z vasnivych debat v roznych temach.
Dalsi dokaz, ze z Bratislavy jazdia severni vychodniari juhom, poskytuju intenzity na Certovici, kde podla posledneho scitania bola intenzita 3294 vozidiel, co je nelogicky viac ako na spominanom Sturci. Ide pritom o najvyssi horsky priechod na Slovensku, co by malo skor odradzat. Pritom z Bystrice do Popradu je to az 117 km a Poprad je mensi aj ako Martin aj ako Zilina, co su navyse vyrazne blizsie mesta (61 resp. 89 km) s vysokymi skolami a Zilina je aj krajske mesto. Cast dopravy sa da vysvetlit turistickym ruchom v okoli Popradu, ale vyraznejsie sa to mozno da vysvetlit osobnou skusenostou vodicov a sirenim ich nazoru k svojim znamym. A aj v horeuvedenej ankete hlasovalo za trasu cez Certovicu len o trochu menej ludi ako cez Zilinu (najviac ludi ako pisem vyssie hlasovalo cez Donovaly)