Moderátor: Moderátori
nevo83 napísal:nechapeme sa z prvej skupiny sa 6 veci stavia... co ich zastavia ved vacsina z nich je v 3/4 vystavby..
nevo83 napísal:R2 saca povinne musia..
nevo83 napísal: d1 turany - hubova = marketingovo to budu stavat za kazdych okolnosti a bude jedno kto tam bude
nevo83 napísal: obchvaty dedin miest atd.. ale kt v kt poradi atd
nevo83 napísal:Cize sa akoze mame vsetci tesit ze za 12r budeme schopny vysutazit a postavat AZ 6/1/
usekov z coho minimalne 3 slubujeme stavat hadam 8r ??,
Vyzera to ze od decembra nam zacnu kazdeho pol roka odovzdavacie cikly.
Dec. Bu-Bi
Jun ‘20 Hp- Ll + priv. Zilina (dufajme)
Dec ‘20 Cadca
Jun ‘21. Presov
Som zvedavy o kolko sa budu tie datumi posuvat
DrX napísal:Aktualne plany do r. 2030 dnes schvalene vladou ( http://www.rokovania.sk/Rokovanie.aspx/ ... rial=27703 , https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... roku-2030/ ). Vyberam info tykajuce sa Cestnej dopravy:
Súčasný stav
Cestná infraštruktúra SR pozostáva z diaľnic, rýchlostných ciest, ciest I., II. a III. triedy, ktoré tvoria cestnú sieť a z miestnych a účelových komunikácií. Cestná sieť však nezodpovedá nárokom a potrebám spoločnosti, predovšetkým z hľadiska dobudovania kľúčových úsekov a zaostávania údržby existujúcich ciest a stavebných objektov. Na Slovensku pokračuje trend nárastu osobnej a nákladnej automobilovej dopravy s negatívnymi dopadmi na plynulosť a bezpečnosť dopravy, na životné prostredie a zdravie obyvateľov.
Prioritou MDV SR je dostavba diaľnice D1 v úseku Žilina – Košice a diaľnice D3 v úseku Žilina – štátna hranica SK/PL. K ďalším prioritám patrí príprava a výstavba rýchlostnej cesty R3/R1, rýchlostnej cesty R4 v smere Prešov – štátna hranica SK/PL a vybraných úsekov rýchlostnej cesty R2 . Investičné náklady na realizáciu vyššie uvedených priorít v období 2018 – 2030 sa odhadujú na viac ako 12 mld. eur.
Technický stav diaľnic a rýchlostných ciest je relatívne dobrý. Naopak, podstatná časť ciest I., II. a III. triedy je v zlom a nevyhovujúcom stave.
Z vyhodnotenia hlavných prehliadok ciest I. triedy v správe Slovenskej správy ciest (vykonané v roku 2017) vyplýva, že 1 275 km (39,4 %) ciest I. triedy je v nevyhovujúcom stave. Z toho havarijný stav predstavuje 227 km (7,0 %). Celkový investičný dlh opráv existujúcich cestných úsekov sa odhaduje na cca. 800 mil. eur.
Želaný stav v roku 2030
Do roku 2030 bude potrebné dobudovať kľúčové úseky diaľnic a rýchlostných ciest zahrnutých v rámci základnej siete TEN-T. Prioritou bude dobudovať diaľnicu D1 v úseku Žilina – Košice, diaľnicu D3, stredoslovenské prepojenie diaľnice D1 s rýchlostnou cestou R1 (alt. R3/R1) a vybrané úseky na R4 a R2. Zároveň bude potrebné vybudovať cestné obchvaty miest s najväčšími kongesciami, predovšetkým okresných miest. Rovnako je nevyhnutné podstatne vylepšiť stav úsekov existujúcej siete, hlavne havarijných úsekov ciest I. triedy a mostov, ako alternatívnych trás k sieti diaľnic a rýchlostných ciest.
V spolupráci s MH SR sa budú realizovať opatrenia Národnej politiky zavádzania infraštruktúry alternatívnych palív a Národného politického rámca pre rozvoj trhu s alternatívnymi palivami s cieľom znížiť negatívne environmentálne a socioekono¬mické vplyvy dopravy.
Bude nevyhnutné zabezpečiť zníženie negatívnych dopadov osobnej a nákladnej automobilovej dopravy na životné prostredie a zdravie obyvateľov prostredníctvom zvýšenej efektivity využívania zdrojov a prijímaním čistých a ekologických technológií a priemyselných procesov, vrátane nízkoemisných a bezemisných foriem dopravy (LNG, CNG a pod.), ktoré naznačujú prechod smerom k elektromobilite a autonómnym a prepojeným vozidlám.
Kľúčové projekty na dosiahnutie želaného stavu
Cestná doprava: Dobudujú sa úseky diaľnice D1 v Žilinskom, Prešovskom a Košickom kraji: Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka (427 mil. eur), Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala (491 mil. eur), Turany – Hubová (945 mil. eur), Hubová – Ivachnová (227 mil. eur), Prešov západ – Prešov juh (356 mil. eur) a Budimír – Bidovce (236 mil. eur). Na diaľnici D3 budú dobudované úseky Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto (412 mil. eur), Kysucké Nové Mesto – Oščadnica (310 mil. eur) a Čadca, Bukov – Svrčinovec (286 mil. eur, len stavebné práce). Na rýchlostnej ceste R4 sa vybudujú úseky Prešov, západ – Kapušany (severný obchvat mesta Prešov, len 1. etapa: 221mil. eur) a na rýchlostnej ceste R2 úsek Košice, Šaca – Košické Olšany (400 mil. eur), R2 Kriváň – Mýtna (124 mil. eur), R2 Mýtna – Lovinobaňa (235 mil. eur), R2 Zacharovce – Bátka (91 mil. eur), R2 Bátka – Figa (73 mil. eur), R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou (304 mil. eur).
Na skrátenie vzájomnej časovej dostupnosti miest a regiónov Slovenskej republiky je potrebné budovanie obchvatov a preložiek ciest I. triedy, najmä v úsekoch s nevyhovujúcimi technickými a kapacitnými parametrami a tam, kde sa neuvažuje s trasovaním ťahov TEN-T (napr. cesty I. triedy I/51, I/64, I/66, I/68, I/74, I/75, I/76, I/79) . Prioritné konkrétne úseky ciest I. triedy budú stanovené na základe štúdií uskutočniteľnosti.
Náklady na údržbu a opravy cestných úsekov budú tvoriť nevyhnutnú súčasť alokovaných rozpočtov, aby nedochádzalo k nadmernému zhoršovaniu stavu cestnej infraštruktúry.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.