Moderátor: Moderátori
rastislav5 napísal:Priciny nehod tam byvaju rozne. Napr. v roku 2011 to bolo Porusenie zakladnych povinnosti https://www.ssc.sk/files/documents/bece ... n_2011.pdf , v roku 2013 Nevenovanie sa vedeniu motoroveho vozidla https://www.ssc.sk/files/documents/bece ... n_2013.pdf atd. Kedze je tam velka premavka, aj nehody su tam rozne. Co sa ale v materialoch SSC opakuje, je ze "v úseku bezpečnosť negatívne ovplyvňuje vysoká intenzita dopravy. Kapacita komunikácie nie je vyhovujúca."
Sutovo je tiez problem, napr. podla dat z roku 2010 tam bolo 5 dopravnych nehod, pri ktorych sa 3 osoby smrtelne zranili, 2 osoby sa zranili tazko, 2 osoby sa zranili lahko. https://www.ssc.sk/files/documents/bece ... n_2010.pdf
Takze nie je pravdive tvrdenie, ze cesta je uplne ok.
rastislav5 napísal:Ak je raz cesta pretazena, co este zhorsi po otvoreni Visnoveho a obchvatu Ruzomberka ako Ti tu viaceri piseme, tak nehody tam budu stale castejsie a co je horsie, nebudu sa dat pouzitelne obist. Nespochybnujem useky, ktore si vymenoval, ale pred usekom Turany-Hubova by prednost mat nemali, ten usek uz mal byt davno vo vystavbe a meska len kvoli velkym chybam v planovani.
fh napísal:Pohodak úseky ktorým chceš dať prednosť takisto môžu počkať kým sa konečne D1 nespojí v jej strede teda na tomto úseku. Vychádzať zo stavu minulého a nevziať do úvahy vývin ktorý na tejto trase bude je chyba. Pravdepodobnosť že to bude problémový úsek je vysoká ale poďme stavať radšej tam kde nie sú a nebudú dlho intenzity.
Takze nie je pravdive tvrdenie, ze cesta je uplne ok.
Tá cesta nie je teraz OK a podstavaní rozostavaných úsekov D1 sa tam situácia ešte zhorší, či už z dôvodu zvýšeniea intenzity tak aj z dôvodu frustrácie - prečo tu už nie je diaľnica, je to posledný chýbajúci úsek, fico sľúbil diaľnicu pred viac ako 10 rokmi...
x problematických tu máme nejaké desaťročie a zrazu sa zbadáme keď máme dokončiť súvislú D1 ? Zrovna takú Sorosku uprednostniť ? Alebo ďalšie podobné " problematické" ? To je hrubá demagógia. Zlepšenie parametrov ciest prvej triedy sa dá robiť aj bez predražených polprofilov tak ako to aj bolo prezentované INEKOm
fh napísal:x problematických tu máme nejaké desaťročie a zrazu sa zbadáme keď máme dokončiť súvislú D1 ? Zrovna takú Sorosku uprednostniť ? Alebo ďalšie podobné " problematické" ? To je hrubá demagógia. Zlepšenie parametrov ciest prvej triedy sa dá robiť aj bez predražených polprofilov tak ako to aj bolo prezentované INEKOm
milan_KM napísal:Tam kde takého úpravy už spravené boli, je správne ťahať diaľnicu.. napr ZA-Svrčinovec.
pohodak napísal:beriem nemoznost realnej obchadzky, ale intenzity tam nijak zavratne neporastu
pohodak napísal:tranzit juhozapad-(severo)vychod je par stoviek aut denne...
Vlados napísal:milan_KM napísal:Tam kde takého úpravy už spravené boli, je správne ťahať diaľnicu.. napr ZA-Svrčinovec.
ZA-Svrčinovec - aktuálna cesta sa stavala ako polprofil D18, t.j. mal by sa pristavať druhý polprofil.
dopravy s 1/3 podielom ťažkej dopravy v blízkosti stavieb domov môže spôsobovať ich poškodzovanie. Z hľadiska sídiel by došlo k celkovému zníženiu kvality životného prostredia v nich vplyvom vysokej intenzity dopravy a z toho vyplývajúceho hluku, emisií znečisťujúcich látok do ovzdušia a pôsobenia bariérového efektu cesty I/18.
Z výsledkov posúdenia výkonnosti (kapacity) vyplýva, že súčasná cesta I/18 v niektorých úsekoch nevyhovuje už v súčasnosti intenzite dopravy a do ďalších rokov sa zvyšuje počet úsekov dosahujúcich hranicu výkonnosti v súčasnom technickom stave. Už v súčasnosti v riešenom území vznikajú časté dopravné kongescie.
Nakoniec dodavam, ze podla Ineka http://cesty.ineko.sk/data/useky=all:&p ... ort=21,asc je usek Turany-Hubova hodnoteny v kriteriu Naliehavost dopravneho problemu ako velmi vysoka (1. z 5 stupnov) a v kriteriu Primeranost navrhnuteho riesenia tiez ako optimalna (tiez 1. z 5 stupnov). Zo vsetkych usekov na Slovensku, ktore maju podla Ineko v oboch kriteriach taketo najvyssie hodnotenie, bude usek uvedeny do prevadzky odhadom najneskor (2027), takze uz davno mal byt vo vystavbe.
Aj I/61, či I/18 je krásna široká C 11,5 a nezachytil som, žeby sa tie cesty stavali ako polprofily D1ky. Za socializmu očividne pochopili, že je treba najprv prestavať nevyhovujúcu existujúcu cestu na kvalitnú jednotku, ktorá potom bude zvládať dopravu až do vyčerpania jej kapacity (30r) a potom stavať diaľnicu.
To ako sa existujúca C11,5 využije pre výstavbu novej diaľnice je na politickom zadaní a na projektantovi, lebo nie všetko sa dá využiť, aj keď ľudia čo nemajú na to vzdelanie sú vždy múdrejší.
devil napísal:my vieme ze core ten-t je priorita a EU v ramci toho schvali prakticky hocico. lebo odkedy odklepli stamiliony na 2 zbytocne projekty D3 ktore nemohli prejst cez nijake objektivne hodnotenie nikto nemoze mat iluzie.
pre Sk by bolo lepsie keby sa posilnili skor strukturalne fondy ci ako sa teraz volaju. z toho sa daju urobit desiatky velmi uzitocnych stavieb na R aj na jednotkach. a nic lepsie by sa nemohlo stat ako to ze sa nepodari rozostavat tur-hub a KM-osc.....
devil napísal:ak bude tur-hub a nebudu ine zdroje tak po dobehnuti terajsich fondov ten citat nds: Plány na operačné obdobie 2021 - 2027.....Ide predovšetkým o projekty D1 Turany – Hubová, D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto a R4 Prešov, severný obchvat. bude vlastne cely zoznam na 21-27 cize prakticky do 2030.
devil napísal:rozvoj uzemia a automobilizacie zvysuje pocet aut na ceste vsade
devil napísal:celkom urcite sa raz zavedie myto pre OA ktore istu skupinu aut doslova vyzenie z dialnic. a to bude cast lokalky ktora si uvedomi ze pre usporu 10 minut do najblizsieho mesta nebude mesacne platit tolko ako za cely rok.
devil napísal:nevyhovuje znamena co ?
devil napísal:INEKO zozralo intenzitu fantomoveho scitacieho useku.
Drvivá väčšina R-iek môže byť nahradená kvalitnou cestou 1. triedy.
Okrem toho Ineko kriterium Naliehavost dopravneho problemu zrejme nerobi len podla intenzit.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 38 hostí.