Nuz, zrejme rataju, ze cca 2 roky sa stavat nebudevladovav napísal:tu mi niečo nehraje taliani chceli dokončiť 2021 a NDS chce dokončiť 2023 niečo to smrti si myslim
Moderátor: Moderátori
Nuz, zrejme rataju, ze cca 2 roky sa stavat nebudevladovav napísal:tu mi niečo nehraje taliani chceli dokončiť 2021 a NDS chce dokončiť 2023 niečo to smrti si myslim
Jakub napísal:A je to vonku NDS vypovedá zmluvu so Salini Impregilo a Dúhe dohodou...
jozin z bazin napísal:Pomaly zacnem hladat tu slivovicu, co som pred X rokmi zakopal na zahrade
A koľkéže to bude "slávnostné" klopkanie?jozin z bazin napísal:Ale je tu nova prilezitost na zakopenie dalsieho pokladujozin z bazin napísal:Pomaly zacnem hladat tu slivovicu, co som pred X rokmi zakopal na zahrade
Národná diaľničná spoločnosť (NDS) uznala ako víťaza súťaže na výstavbu úseku diaľnice D1 z Lietavskej Lúčky cez Višňové po Dubnú Skalu združenie firiem Skanska SK a Strabag. Konzorcium ponúklo vo verejnej súťaži najnižšiu cenu za tento 13,5-kilometrový úsek diaľnice pri Žiline, ktorého súčasťou je aj náročný tunel Višňové.
"Áno, môžem potvrdiť, že sme dostali akceptačný list od NDS a týmto investor prijal našu ponuku," povedala TASR generálna riaditeľka spoločnosti Skanska SK Magdaléna Dobišová. Ponuka víťazného združenia firiem bola 338,3 milióna eur. Predpokladané stavebné náklady na celý úsek aj s tunelom sú pritom podľa štátnej a rezortnej expertízy vo výške 896,5 milióna eur.
V súčasnosti však ešte plynie 16-dňová lehota, počas ktorej môžu uchádzači v súťaži podať žiadosť o nápravu voči tomu rozhodnutiu. Až potom sa môže podpísať zmluva so združením firiem.
aquila napísal: bude uspech, ked sa im podari vyclenit aspon MUK k privadzacu a daju MUK LL vitazovi privadzaca (v lepsom pripade) v horsom sa bude dalsie 2 roky tendrovat.
aquila napísal: ked bude aj novy tender, som zvedavy, ktora firma si to zoberie na seba. lebo s ADECO nema viac menej nikto na slovensku skusenost,
Loe napísal:2. NDS a.s. otvára novú bankovú garanciu pre platby subdodávateľom. Tým NDS fakticky potvrdila, že subdodávky nie sú hradené načas. Lenže NDS resp. ministerstvo predsa hradia svoje faktúry načas. Takže evidentne sa v tomto systéme kdesi stratili peniaze a podĽa výšky predmetnej garancie bude následne jasné o akú čiastku sa jedná. Tento bod má absolútne explozívny charakter, nielen z pohľadu slovenského politika, ale aj z pohľadu trestného práva.
- ja tomu rozumiem tak, ze to platia Salini a DuhaNDS a.s. napísal: V prípade, ak tak neurobí, NDS zabezpečila, aby podzhotovitelia boli vyplatení z novej bankovej záruky zhotoviteľa.
Ficove hovnomety utok odrazia presmerovanim na Figela, ze zastavil PPP. Uz dopredu pocujem ultimatny argument "Vidite, ze najdrahsia dialnica je ta, ktora nie je postavena"aquila napísal:toto je hrozny fail ficovej vlady. sa divim, ze sa to nikto z novinarov nechyti.
ondrejko_t napísal:neverim, ze obrovska firma ako Salini toto podpisala bez nejakych kompenzacii, doplatkov ci podprahovych dohod vo svoj prospech.
ani trapny Hant sa nechcel vzdat miniobchvatu PO a sudi(l) sa. a tito by len sklopili usi ze ano, sme neschopni, nestihame, zle sme manazovali... tak dobrovolne odchadzame?
a este aj s dodatkom, ze aj zaplatia penale za omeskanie.
ja beriem ze si aspon uvolnia kapacity na CR a PL, ale do minusu by len tak nesli.
Čumil napísal:Mozno si to predstavujem zjednodusene, ale nedava dohoda o odchode zo stavby velmi jednoduchu moznost tuto stavbu rozdelit na casti?
Čumil napísal:A este jedna laicka otazka - su skusenosti s ADECO dolezite, ked uz je tunel prerazeny?
DrX napísal:Tak Ersek je zas potvrdil svoju serioznost a raznost - az ma prekvapil. Ja som myslel, ze to ututlu a nejak zvysia rozpocet. To im ale EU asi neumoznila. Tak poriadne pritlacili na konzorcium, a uz su z toho vonku. Dobra praca! A teraz sa mozu zas sustredit na R2.
aquila napísal:nicmenej, tiez ocakavam, ze samotnu MUK odclenia a nejako ju napasuju na privadzac. osobne by som obl najradsej, keby dali MUK samostatne aj spolu s pokracovanim privadzaca smerom na Rajec, nech je prelozka I/64 kompletna..
Outererror napísal:DrX napísal:Tak Ersek je zas potvrdil svoju serioznost a raznost - az ma prekvapil. Ja som myslel, ze to ututlu a nejak zvysia rozpocet. To im ale EU asi neumoznila. Tak poriadne pritlacili na konzorcium, a uz su z toho vonku. Dobra praca! A teraz sa mozu zas sustredit na R2.
Aj tak zdvojnásobia cenu. A z Érseka by som nebol celý nadšený. Keby bol schopný tak netlačí teraz ale už vyše dva roky. Už vtedy vykazvali problémy. Taktiež je problém jeho propagovanie oblastí z maďarskou menšinou - nieže by mi to vadilo, len sú oblasti, kde diaľnice treba o dosť viac.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.