od lostrail » 25. Mar 2019 16:06
Ono je asi rozdiel, cez ake fondy ta R2 vlastne sla. Na hlavne koridory boli tusim strukturalne fondy a na mensie stavby, ked sa to trochu "zaobalilo", sa dali vyuzit kohezne fondy.
Lenze nemozeme sa spoliehat vecne len na Europu. Staty, ktore si vybudovali infrastrukturu kedysi davno zo svojho, nam teraz prispievaju na vystavbu tej nasej a u nas stale nejakym zazrakom "nie su ziadne peniaze", lebo sa kradne doslova vsade, kde sa nieco suchne. Zahranicne firmy na Slovensku nechcu nic pocut o ziadnych vyzvach, ci europrojektoch, kedze ich majitelia a sefovia su znechuteni z urovne korupcie. To je realita, Sicilia je oproti Slovensku pokrokovy ostrov.
asdf: Ved toto. Trat 140 nema ani bezne navestidla, tu a tam nejake mechanicke. Vo Velkych Bieliciach je zasa kus historie - manualne zavory. Neviem, ci nahodou nie su aj posledne tak vseobecne. Ale zabezpecovacka nie je vsetko a je doslova zlocin, ak trat, ktora vedie z velkej casti po rovine, uz davno nie je zmodernizovana aspon na 160 km/h a zdvojkolajnena aspon v useku Topolcany - Nove Zamky vratane spojky do Palarikova. Trat 141 ma aspon zabzar, ale tam uz to tiez davno malo byt hotove. Uzke cesty v Nitrianskom a Trencianskom kraji mohol uz davno riesit vlak, ktory by na tychto trasach prakticky nemal konkurenciu, dokonca ani s odbockou od Chynorian do Trencianskej Teplej. Lenze to je presne to, ze v tejto republike nikto nerozmysla koncepcne. V JLR postavili krasny novy nakladny zeleznicny terminal, ale potiahnut aj osobnu kolaj do fabriky uz nenapadlo nikomu. Ved naco na zeleznicnej krizovatke troch roznych smerov, ked sa zamestnanci mozu pekne tahat v nekonecnom rade aut (aj v buse) cez vsetky tie dediny?