Moderátor: Moderátori
Ano, viem. Vsetok priemysel by sa nepchal len tam, lebo tam ma dialnicu, ale rozmiestnil by sa rovnomerne po celom Slovensku, lebo vsade tam by mal pristup po suvislej dialnici.
A, samozrejme, nebola by tam taka premavka, lebo ovela viac by jazdilo juhom.
V niečom je to tak (Komárnu nepomohla a ani nepomáha blízka diaľnica M1 — poondili a doondievajú to tzv. komárňanskí patróni s matrónami rôznymi nepotrebnými hlúposťami), v niečom je príčina iná, napríklad kvalitní pracovníci išli, tam kde dostali lepšie "ohodnotenie" za prácu.No určite to bolo pre chýbajúce diaľničné spojenie a vôbec to nebolo výškou stimulov, ktoré ponúkla maďarská vláda BMW. Veď vlastne aj JLR prišiel do Nitry kvôli vhodnej polohe a Slovensko uprednostnil pred Poľskom kvôli dobrej infraštruktúre, veď čoby nie.
Minule som sa mal zrovna možnosť baviť s majiteľom stredne veľkej firmy, (cca 50 zamestnancov), ktorá donedávna sídlila pri Košiciach a jeho dôvod, ktorý uviedol pre presťahovanie kompletnej prevádzky do Poľska nebola nedostatočná infraštruktúra ale kvalita zamestnancov...
Ale samozrejme, za svoj posratý život si nemôžem sám, zaň môžu predsa všetci naokolo.
Skooty napísal:Na to som reagoval podobne pár príspevkov vyššie. Chcel som tým len povedať, že dôvod prečo je západ uprednosťňovaný pred východom v oblastí investícií prioritne nie je diaľnica, ale nedostatočný ľudský kapitál
No určite to bolo pre chýbjúce diaľničné spojenie a vôbec to nebolo výškou stimulov, ktoré ponúkla maďarská vláda BMW. Veď vlastne aj JLR prišiel do Nitry kvoli vhodnej polohe a Slovensko uprednostil pred Poľskom kvoli dobrej infraštruktúre, veď čoby nie.
V niečom je to tak (Komárnu nepomohla a ani nepomáha blízka diaľnica M1 — poondili a doondievajú to tzv. komárňanskí patróni s matrónami rôznymi nepotrebnými hlúposťami), v niečom je príčina iná, napríklad kvalitní pracovníci išli, tam kde dostali lepšie "ohodnotenie" za prácu.
PK, vieš si predstaviť, ako by to vyzeralo na Považí, ak by tam nestála diaľnica? V súčasnosti idú popri Váhu 4 pruhy (D1, I/61, II/507). Pri tvojom variante by ostali dva plus prejazd Trenčínom s premostením Váhu.
Je to pravda. Keď pozrieme do histórie bolo vysťahovalectvo vždy väčšie na východe ako na západe a nie je to len genetikou. Vtedy neboli diaľnice takže nie je sa na čo vyhovárať, je to o výhodnejšej polohe a blízkosti rozvinutých centier alebo naopak zaostalej Podkarpatskej Rusi a Haliče.
No určite to bolo pre chýbjúce diaľničné spojenie a vôbec to nebolo výškou stimulov, ktoré ponúkla maďarská vláda BMW. Veď vlastne aj JLR prišiel do Nitry kvoli vhodnej polohe a Slovensko uprednostil pred Poľskom kvoli dobrej infraštruktúre, veď čoby nie.
Na to som reagoval podobne pár príspevkov vyššie. Chcel som tým len povedať, že dôvod prečo je západ uprednosťňovaný pred východom v oblastí investícií prioritne nie je diaľnica, ale nedostatočný ľudský kapitál
V niečom je to tak (Komárnu nepomohla a ani nepomáha blízka diaľnica M1 — poondili a doondievajú to tzv. komárňanskí patróni s matrónami rôznymi nepotrebnými hlúposťami), v niečom je príčina iná, napríklad kvalitní pracovníci išli, tam kde dostali lepšie "ohodnotenie" za prácu.
PK, vieš si predstaviť, ako by to vyzeralo na Považí, ak by tam nestála diaľnica? V súčasnosti idú popri Váhu 4 pruhy (D1, I/61, II/507). Pri tvojom variante by ostali dva plus prejazd Trenčínom s premostením Váhu.
Je to pravda. Keď pozrieme do histórie bolo vysťahovalectvo vždy väčšie na východe ako na západe a nie je to len genetikou. Vtedy neboli diaľnice takže nie je sa na čo vyhovárať, je to o výhodnejšej polohe a blízkosti rozvinutých centier alebo naopak zaostalej Podkarpatskej Rusi a Haliče.
tak potom aj KIA prisla kvoli vyske stimulov ktore ponukol slintos ked bol minister hospodarstva
DBR ma 200k obyvatelov. KE je vyse 200k obyvatelov...cim vacsi pocet obyvatelov tym vacsi ludsky potencial....to ze je 8 miest s 30k obyvatelmi nie je to iste ako jedno mesto s 240k obyvatelmi.....snad chapes preco....
hlavne ze oravy, kysuc, liptova a turca nebolo velke vystahovalectvo....
No veď to je snáď jasné. Ja neviem prečo tu o tom niekto ešte diskutuje že to tak nebolo. Druhý atribút bolo však množstvo dostupnej pracovnej sily. Predsalen v roku 2004 bola nezamestnanosť stále vysoká. Ide si tam uvedomiť aký je rozdiel medzi nezamestnanosťou v okolí košíc a v okolí žiliny. Aj by som to tu napísal, ale niekto by ma tu mohol napadnúť za politickú korektnosť.
Tak snáď aj ty chápeš aký je rozdiel v polohe Debrecínu a Košíc. Nuž, v okolí košíc je nízka nezamestnanosť už tak či onak, pod súčastnú uroveň to už asi moc znížiť nepôjde aj keby tam postavila závod samotná Tesla. Debrecín je narozdiel od Košíc v tesnej blízkosti Rumunska, z ktorého predsalen je ešte stále možnosť nejakých ľudí pretiahnuť.
To vysťahovalectvo ale mám taký pocit poslednou dobou trochu upadá, nuž čo sa nedá povedať napríklad o takom Humennom. Odpoveď na otázku koľko ľudí ostalo v regióne z jeho spolužiakov z gympľa bola že traja.. 3/30 Teda vizitka nič moc.
PK napísal:Hovorim o case pred 7 rokmi, za tych 7 rokov mohla byt R2 postavena v pohode.
PK napísal:Trasa Poprad - Kosice - Bratislava nie je o nic krkolomnejsia ako trasa Kosice - Presov - Zilina - Bratislava.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.