devil napísal:povodne islo o to ze niekto vytiahol ze co sa zacalo stavat za meciara. to bola koncepcia po vzniku SR. a tam je ten rozdiel kt. som uviedol extremny a nicin neodovodneny. ani intenzitami. to je dialnicny meciarizmus a patri medzi vsetky tie svinstva 90-ich rokov. na tom som som daval scitanie v 1995 aby bolo vidiet ze aj na povazi boli bezne intenzity okolo 10k a nie 25k ako su dnes. nato si vytiahol "reprezentativnu" intenzitu priamo v meste TN a dalsiu za TN do blizkej dubnice. tomu hovorim prekrucanie.
Niekedy človek až žasne, čo si tu dokáže prečítať. Skúsme sa teda vrátiť do roku 1995, kedy bol jediný rozostavaný úsek diaľnice Chocholná - Nemšová (obchvat Trenčína a Trenčianskych Teplíc otvorený až 1997 a teda pri výbere cesty na východ nehral žiadnu rolu).
Cesta I/61 v roku 1995 viedla PRIAMO CEZ tieto MESTÁ:
Nové Mesto nad Váhom (OK, bolo to cez priemyselnú oblasť v dĺžke 2,4km)
Trenčín (centrom - 6,4 km, z toho 2,7km 4 pruhy)
Trenčianska Teplá (centrom - 1km)
Dubnica nad Váhom (centrom - 2,6 km)
Ilava (centrom - 1,2 km)
Považská Bystrica (centrom - 2,6 km, z toho 1,8km 4 pruhy)
+ nerátam to nespočetné množstvo "nikdy nekončiacich obcí" od Hornej Stredy do NM a od TN do PB, ktoré niektoré mali na dĺžku viac ako vyššie uvedené menšie mestá) a ani Bytču. Vzdialenosti píšem podľa starých vjazdov/výjazdov do/z obcí, t.j. bez nových prírastkov v jednotlivých mestách.
Cez aké mestá viedla I/65 medzi Trnavou a Šášovským Podhradím v roku 1995?
Nitra (2,1 km 4 prúdovky od styku s Drážovskou ul. k Zlatomoraveckej)
Nová Baňa (priemyselným okrajom mesta 1km)
Žarnovica (centrom 1,8 km)
Ladomer (no mesto to zrovna nie je, ale tá polodiaľnica okolo hliníkární má parametre 4 prúdovky v meste - 2,2 km).
O prejazde obcami medzi vyššie spomenutými mestami sa nemôžeme baviť. Do NR iba Vlčkovce a od Nitry do Žarnovice obchádzala I/65 všetky obce okrem N.Bane potom už len Bzenica 300m a Hliník mal spomalenie vtedy len okolo križovatky k sídlisku. TO BOLO V R. 1995 VŠETKO! Sereď už obchvat od roku 1995 mala.
Fakt chceš toto porovnávať a čudovať sa prečo boli vtedy intenzity na I/61 a I/65 skoro porovnateľné? Aj keď boli na "bezbariérovej" I/65 stále nižšie? Naozaj tu chceš "inteligentne" rozdumovať, čo asi tak mohlo mať prioritu, či D1 okolo už vtedy zaťažených miest alebo R1 vedľa cesty I. triedy, ktorá vtedy obchádzala všetko?
Chceš vymenovať všetky obce a mestá, ktoré križovala I/61 + I/18 a ktoré I/65 + I/16 v roku 1995? Alebo radšej nie, ušetrím ťa toho, aby to pre R1/2 nevyzeralo ešte viac trápne.
A teraz si odmyslíme súčasné intenzity na D1 a R1, aby sme neboli zbytočne zaťažený naviazaním dopravy na ne po ZA/ZV. Aké sú v súčasnosti intenzity na I/61 paralelnej s D1 a na I/65 paralelnej s R1??? Si expert na intenzity, verím že nielen mne, ale aj ostatným, ich ukážeš s rovnakou vervou, ako tie z roku 1995. Ukáž nám skutočnú pravdu, keď už v dnešných dňoch pravda víťazí!