mareks96 napísal:Už sa tu dosť odišlo od témy... Bavili sme sa o východnom obchvate ZA, preto sa pýtam či bol niekedy aj variant trasovat takto D3 a keď hej tak prečo nebol realizovaný namiesto tohto očividne nie najlepšieho riešenia?
to sme uz preberali vela krat
vid aj ten link co tu dal IceFox. v podstate cele to zacalo, ked sa vyhodil rajecky variant D1, ked mala ist D1 priamejsie a cez rajec, kde by stacil podobne dlhy tunel ako tunel zilina. bolo to este v oficialych planoch v rokou 1994
tam sa okrem rajeckeho variantu riesi aj logicky vychodny obchvat ziliny . len potom po 1994 zacali najma okolo slotu buchat, ze D1 musi ist k priamo na zilinu. co vyhovovalo aj inym politikom. terajsie vedenie D1 sa dalo otvarat aj po mensich kuskoch, kdezto rajecky variant by bolo treba vlastne urobit na jeden sup minimalne od povazskej bystrice (svetepec, kde sa to odpajalo), az po I/64 v rajackej doline. resp idiealne aj s visnovym po I/18 . nie je tam kratkodoby efekt.
ked sa to uz rozhodli tahat cez bytcu a zilinu, je taktiez skoda, ze sa vobec riesilo od HP pokracovanie D3. uz v tej dobe bol urobeny projekt na JV obchvatu, ale nejakym zazrakom sa chomovi podarilo pretlacit superdrahy tender na strazov-brodno. pricom za zlomok ceny uz mala SSC projekt JV obchvatu, co by poriesil tiez kopu veci.
inak jedna z "dani" tejto kratkozrakosti je aj vyustenie lavobreznej na krizovatku s kosickou. povodny plan sa to malo vyustovat az za celulozkoc, ale vtedajsie SSC to skratili, lebo vsak uz sa aj tak stava tunel visnove
hovorime o rokoch 1996/1997 .. isty sudruh mikolaj , vtedajsi riaditel SSC a nominat SNS na min skolstva neskor
cize v pripade ziliny a okolia boo viacero zlych politicky motivovanych riesenie, ktore mali byt akoze quick wins, len problem je, ze ani 20-25 po tychto rozhdonutiach to nie je doriesene, vyplieskali sa doslova uz miliardy a nie je to uspokojove riesenie.