ja mam pocit uz nejaky cas nieco napisem ale oponent sa tvari ze to nevidi. takze znovu: ak sa vyriesi brodno-KM kolony v radoli skoncia, ale aj ked nie uplne urcite nebudu siahat po kysucky lieskovcec. ohladom kralovian dali len nejaku hypotezu, jedine potvrdene cislo mame ze vedlajsi smer je vyrazne slabsi ako radoli vyrazne slabsi ako lucenci. je to tam podobne ako vo zvolene alebo vidinej. nikto nijako neodovodnil ze tam bude odbocovat 10.000 na vedlajsi smer. a ked LC je mozne krizovatku vyriesit aj inac (krajny pripad MUK) tak v kralovanoch preco nie ? zabrali by cast dedinskeho futbaloveho ihriska povedla...Máš pravdu. Lieskovec kritické miesto nebude nakoľko kolóna z Radole bude siahať až sem a bude celkom irelevantné či sa tu pridá nový semafor alebo nie. V prípade Tu-Hu by som taký "optimista" nebol, ale to ti vysvetlili iní diskutéri, pričom si ich odbil tým, že len tvoja predstava je správna a ich čísla sa samozrejme mýlia. Ehm...
OK povedzme ze na brodno-lieskovec dialnica prinesie uplne velku usporu a postavi sa. nech to stoji aj 400mega povie sa ze budu vysoke intenzity lebo prejde 80% aut (bude to menej). ale lieskovec-oscadnica s tymto nema nic, stale tam bude siroka rovna cesta bez vaznej prekazky mimo obci.Okej teraz tento výpočet aplikuj na I/11. Po dostavaní obchvatu Čadce sa presunie kolóna z Čadce do Radole. Takže 45 min v Čadci + 30 min Radola. Vypočítaj, vyčísli a porovnaj lebo sa tomu stále vyhýbaš. Ešte prepočítaj trasu R2 na cestu I. triedy v starej trase s lokálnymi obchvatmi a MUK (priemerka 100-110), pozor nie polprofil R v uplne novej trase.
uspora novej cesty v trase sucasnej je podla toho ako ju naprojektuje. mam zato ze ak sa ma setrit cesta bude stale kopirovat teren a upravi sa sirka podla normy a klopenie zakrut. bezpecnost sa zvysi ale rychlost a plynulost len malo. tretie pruhy sa standartne pridavaju pri vacsich stupaniach lebo aj na tom sa setri. a 100-110 nikto nepovoli pre cestu urovnovymi odbockami. tam daju obmedzenia 70 a menej.
nova trasa R2 zacharovce-batka-figa = 9 minut. oproti 13-15 minut (v terajsej situacii aj menej) je to tretinova uspora uz pre poloprofil (pre porovnanie tornala-roznava len 10-20%). poloprofil (cca o 1/3 lacnejsi ako plny) ide dalej to vypoctu navratnosti....zjednoduseny vypocet vyzera viac nez dobre. soroska 9 minut oproti 14-16 minut co je 40 percent uspora. tam ziadny povrchovy variant neprichadza do uvahy. kvoli cene to vychadza horsie (stale daleko lepsie ako tur-hub).
pisem len za seba. tam kde je C11,5 nie je problem a take useky neriesim. dokonca ani vo ZV nie je problem. ale predpokladam ze ak by podobny stav ako vo ZV bol na severe tak by ste to za problem povazovali.Škoda, že od zástancov južnej trasy nepočuť hlasy na využitie luxusnej C11,5, tak ako o tom volajú na Kysuciach. Ehm...
opat a znovu: pocitali sme visnove pre celu premavku a nic moc. takze myto od 5000 kamionov urcite nestaci. keby stacilo tak koncesionari by uz klopali na dvere....a nie je to zlozity vypocet moze si ho urobit hocikto...a nerobite to. ano ak by sa len rozsirila cesta tak mozno by to stacilo. ale ked to tu navrhujeme tak ma uz neviem kto presviedcal ze to take lacne a jednoduche nie je a nemozeme nechat paralelnu cestu III. tr.Ale OA ktoré platia 50€ ročne za celú sieť diaľnicu nezaplatia, zato NA, ktorá platí mýto a je jej tu jeden z najvyšších počtov v SR má tú silu novú cestu zaplatiť.
a za velky problem povazujem oficialne prepocty s brutalne nadhodnocovanymi intenzitami. tak ako za auxta nadhodnocovali branisko, teraz visnove a aj ked to vychadza dobre aj pri nizsich neznamena ze od***vat je povolene. ide o tazke prachy. na juhu vsade 5-8.000 aut a kto si dovoli napisat ze bude nejaky narast je posielany kade lahsie.
kedze tu mame znalcov co pustaju do fora vselico tak mohli by napisat : predpokladane buduce intenzity na D1 turany-hubova, D3 brodno - k.n.mesto, D3 k.n.mesto-oscadnica.