Moderátor: Moderátori
mtatry napísal:Momentálne by mali byť v oblasti, kde sa strieda tektonicky porušené podložie s menej porušeným podložím, každopádne zo stabilného podložia už sú pravdepodobne preč (viď. https://www.asb.sk/wp-content/uploads/2020/04/Obr.-5-IG-pozd%C4%BA%C5%BEny-profil-na-z%C3%A1klade-IGHP-realizovan%C3%A9ho-z-povrchu.jpg).. takže aj to by mohol byť dôvod spomalenia tempa razenia
garip napísal:to Ister: napada mi jedine toto: gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=41264
križovatka Ivachnová 2
mike007 napísal:garip napísal:to Ister: napada mi jedine toto: gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=41264
križovatka Ivachnová 2
ano, ide o vetvy pre odbocenie z D1 od smeru ZA na RK (a opacne)
mala by to byt "kompenzacia" mestu za to, ze isty ruzombersky filantrop nesuhlasil s privadzacom RK-vychod v blizkosti svojej fabriky.
nerozumiem, preco im potom uz nestacilo mierne upravit parametre krizovatky Ivachnova, kde by sa nakladne vozidla v podstate otacali a nasledne po cca 1km opustili dialnicu v smere RK.
vynutenym suvislym nakladom tohto riesenia bude rekonfiguracia sucasnej cesty I/18 a jej preklasifikovanie na R1 a zaroven vybudovanie novej paralelnej jednicky;
pre mesto urcite ziaden prinos, pretoze tranzit sever-juh si nadchadzat 10-15 km nebude a mesto Ruzomberok sa od tychto tokov neodbremeni. Naopak - doprava v smere MT-BB bude schadzat v Likavke a tejto obci to paradoxne pritazi;
vysledkom bude (podla mna) v horizonte 10-20 rokov vynuteny obchvat Likavky s vyustenim cca v mieste sucasneho mosta ponad zeleznicu;
argumenty typu "zakaz vjazdu NA" v smere od DK pred krizovatkou v Likavke podla mna neobstoji, na cestu prvej triedy nie je mozne uvalit zakaz vjazdu nakladnej dopravy
mike007 napísal:nerozumiem, preco im potom uz nestacilo mierne upravit parametre krizovatky Ivachnova, kde by sa nakladne vozidla v podstate otacali a nasledne po cca 1km opustili dialnicu v smere RK.
vynutenym suvislym nakladom tohto riesenia bude rekonfiguracia sucasnej cesty I/18 a jej preklasifikovanie na R1 a zaroven vybudovanie novej paralelnej jednicky
Lorenc napísal:Ma to stat 2-3 miliony euro.
110mat110 napísal:Staci pridat zopar semaforov v Likavke, upravit interval na hlavnom tahu a hned bude 90% tranzitu jazdit naokolo po obchvate
rastislav5 napísal:Poziadavka na odklonenie nakladnej dopravy z mesta je legitimna, ale kedze to bude stat viac ako 1 milion, pred realizaciou by to mal posudit Utvar hodnoty za peniaze, ci ine riesenie nie je vyhodnejsie. A predpokladam vezme do uvahy aj vynutene suvisiace naklady.
korfo27 napísal:A nedalo by sa to vyriešit prikazanym smerom pre tranzit a zákazom prejazdu cez mesto pre tranzit napr. Nad 7,5t dodržiavanie by sledovali záznamové zariadenia. Len taky návrh
Tomas PO napísal:ja som tym novym vetvam co ma stavat NDS nepochopil. ide o to, aby NA smerujuce z Mondi nesli cez mesto na MUK Likavka, ale k MUK Ivachnova a odtial dalej na BA a naopak?
Vlados napísal:Akákoľvek paralená cesta od MÚK Ružomberok Východ po križovatku Ivachnová 2 je nezmysel. Nemáme na to, aby pod Donovalmi viedla RC takže žiadna RC nebude končiť pri Ružomberku. Preložka I/59 postačuje aj ako 1+1 a bola by ukončená na Tatranskej ceste. Na nakoniec vzdialenosť MÚK Ivachnová - Ivachnová 2 by bolo 2,5km, čo vlastne nespĺňa normu. Nerobme z D1 cestu na pripájanie každej garáže.
milan_KM napísal:Na druhej strane je nezmysel nemať pripojený východný obchvat RK na D1. Aj keby to bola cesta 1. triedy stále je to jedna z najdôležitejších ciest v SR. Optimálne je vedenie cez Mondi.. a keďže štát do nich už nasypal pár 100 mil asi je načase im to pripomenúť.
Tomas PO napísal:ja som tym novym vetvam co ma stavat NDS nepochopil. ide o to, aby NA smerujuce z Mondi nesli cez mesto na MUK Likavka, ale k MUK Ivachnova a odtial dalej na BA a naopak?
mike007 napísal:Vlados napísal:Akákoľvek paralená cesta od MÚK Ružomberok Východ po križovatku Ivachnová 2 je nezmysel. Nemáme na to, aby pod Donovalmi viedla RC takže žiadna RC nebude končiť pri Ružomberku. Preložka I/59 postačuje aj ako 1+1 a bola by ukončená na Tatranskej ceste. Na nakoniec vzdialenosť MÚK Ivachnová - Ivachnová 2 by bolo 2,5km, čo vlastne nespĺňa normu. Nerobme z D1 cestu na pripájanie každej garáže.
vyplyva to z opatreni zaverecnej spravy EIA - skapacitnenie doterajsej cesty I/18 v celom useku Ivachnova-RK; samozrejme, ze by sa problem mohol vyriesit rozsirenim na 2+2, ale kedze stale su tlaky na R1 smer BB, tak tato komunikacia ma byt jej "zaciatkom", zaroven vychodnym obchvatom RK a zaroven privadzacom od D1 vychodnej strany do RK;
to skapacitnenie je nutne prave preto, ze je to privadzac ND do fabriky a je predpoklad vysokej vytazenosti - novy stroj, ktory sa prave buduje, ma generovat 1 NA kazdych 60-80 sekund (vjazd aj vyjazd), teda spolu 2 NA, a treba pripocitat aj staru (doterajsiu) prevadzku;
mike007 napísal: nemyslim, ze je mozne z ciest 1.triedy vylucit akukolvek nakladnu dopravu;
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 58 hostí.