Moderátor: Moderátori
vlada resp. obstaravatel je povinny projekt nerealizovat ked ho uhp posudi ako nenavratny ?Ja len doplnim, ze povinnost hodnotit velke projekty Utvarom hodnoty za peniaze este pred ich realizaciou je uz v sucasnosti zakotvena (a od 1.1.2020 ucinna) v Zakone o rozpoctovych pravidlach (§19a). Podla tohto paragrafu (ods. 3) hranicu pre posudzovanie stanovi vlada.
Z programového vyhlásenia vlády:
"Vláda SR má ambíciu riešiť súčasný duálny systém správy štátnych ciest s cieľom optimalizácie činností pri ich prevádzke a údržbe a zefektívnenia procesu prípravy investičných projektov v cestnej infraštruktúre. Vláda SR pripraví ako súčasť Národného strategického plánu a naň nadväzujúceho Strategického plánu rozvoja dopravy do roku 2030 projekt zlúčenia NDS, a. s. a Slovenskej správy ciest."
"Vláda zároveň vytvorí podmienky na zavedenie statických databáz majetku vo virtuálnej podobe (napr. pasportizácia majetku a zavedenie tzv. BIM – Building Information Management) a zároveň na ne nadväzujúcich dynamických informačných systémov. Pre lepšie oceňovanie stavieb dopravnej infraštruktúry projektov začne vláda vytvárať funkčný a dôveryhodný systém, vychádzajúci z databázy údajov o predložených ponukách a konečných nákladov realizovaných stavieb, ako aj adekvátnych porovnateľných projektov v susedných krajinách."
"Vláda SR sa osobitne zameria na riešenie neuspokojivej dopravnej situácie v aglomerácii Bratislavy, implementáciou modelu integrovanej dopravy. Dopravné riešenie má ambíciu dosiahnuť navýšenie dopravnej kapacity existujúcich komunikácií a ich doplnenie vybudovaním chýbajúcich úsekov. Metropolitný „master plan“ musí v sebe obsahovať efektívnejšiu parkovaciu politiku, a to vrátane vybudovania parkovísk „Park and Ride“, modernizáciou železničného uzla Bratislava, zavedením systému prímestských a mestských vlakov s krátkymi intervalmi (v Rakúsku a Nemecku známym ako S-Bahn), dobudovaním siete prestupných terminálov vlak-MHD a dobudovanie budúceho nosného dopravného systému v Bratislave, lepšie prepojenie na informačný dopravný systém, prispôsobenie ciest I. triedy verejnej doprave a mnohé iné."
"S cieľom zvýšenia kvality cestovania a zatraktívnenia verejnej osobnej dopravy bude vláda podporovať revitalizáciu železničných staníc a zastávok."
"Vláda SR podporí centralizovanie riadenia dopravy v rámci železničnej dopravy vybudovaním centrálnych dispečerských pracovísk a centralizáciou riadenia dopravy s ohľadom na spoločenskú návratnosť."
"Cieľom Vlády SR je zintenzívniť modernizáciu hlavných tratí TEN-T, ktoré sú vo vysokom stupni prípravy, vrátane nosnej východno-západnej trate Slovenska. Vláda SR sa osobitne zasadí za to, aby boli do prioritizácie zaradené projekty modernizácie železničných koridorov, projekty na významné zlepšenie priepustnosti železničnej infraštruktúry a za zvýšenie podielu elektrifikovaných tratí s cieľom dosiahnutia znižovania emisií."
Prioritou Vlády SR v oblasti výstavby bude aj za účasti odbornej verejnosti pripraviť a predložiť do Národnej rady SR v termíne najneskôr do októbra 2020 na schválenie nové stavebné predpisy zodpovedajúce potrebám 21. storočia so zreteľom na zjednodušenie a urýchlenie výstavby a v neposlednom rade nastolenia transparentnosti v tejto oblasti.
Zrušia sa stavebné úrady, naopak posilní sa pozícia špecializovaných okresných úradov pri analýze vplyvov a záujmov zúčastnených aktérov a posilnenia postavenia Slovenskej stavebnej inšpekcie pri kontrole v stavebníctve a rozhodovaní v rozporovom konaní.
rastislav5 napísal:Strucny vycuc tykajuci sa dialnic:
- ziadna dialnica alebo rychlostna cesta nie je v dokumente pomenovana (ako napr. D1 alebo R2)
- zameranie bude na kapacitne najviac pretazene koridory
- zavedie sa zavazna prioritizacia projektov na minimalne 10 rokov s aktualizaciu nie castejsie ako kazde 2 roky
- pripravi sa projekt zlucenia NDS a SSC
- nainstaluju sa automaticke scitace dopravy
- zavedie sa zverejnovanie studii a analytickych materialov
- posilni sa uloha Utvaru hodnoty za peniaze pri posudzovani investicii na 1 milion eur
- do rozpoctu sa zaradia len navratne projekty
- aj prostrednictvom PPP budu podporene len navratne projekty a budu sa verejne vykazovat spolu s deficitom a dlhom verejnych financii
aquila napísal:objednavanie vlakov krajmi je blbost. aj pri SADistoch je to podla mna hlupost, ked to nie je koordinovane, najma so zeleznicnou a celkovo VHD. uvidime, len ci sa o tom nebude len rozpravat.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 31 hostí.