Pacho napísal:Zhruba takto. Sever, mal trocha "štastie", že ešte komunisti rozhodli počas výstavby a postavili, úsek D1 okolo Mary. Tento úsek neskôr potiahli až po Lipt. Hrádok, čím dali fakticky základ pre severnú trasu. Len takú perličku, že v Ivachnocej je dočasné napojenie D1, ktoré trvá už vyše 40 rokov, keď sa nepletiem. Druhá vec, je Žilina, ktorá je odveky dôležitý dopravný uzol, čo rozhodlo v podstate o smerovaní D1 severom. To, že sa východ a juh zanedbáva, má hlbšie korene, proste začalo sa stavať, kde boli najväčšie intenzity. Prvý úsek vrámci bývaleho čsser, bol otvorený nedaleko prahy, okolo roku 1972, a prvý úsek na slovensku 1975??. . Z tohto hľadiska, zas slovensko bolo zanedbavane vrámci čssr. Bohu žiaľ po 89-tom, sa z dialnic stala politická téma, čo pretrváva dodnes, odbornosť išla bokom, čo veľmi ublížilo, samostatnej výstavbe. Ďalšia ve, neskutočné rozkrádačky pri výstavbe vlastne pernamentne od roku 89, bez rozdielu polotického trička. Keby sa nekradlo, tka z tých penazí mohla byť základná dialničná kostra už dávno hotova . Čiže aj v tomto treba hladať príčiny megalomanských úsekov okolo ZA a celej D1.
Trochu opravím, prvy usek dialnic na Slovensku bol otvoreny v 1973.
Inak vseobecne suhlasim. Severna trasa obsluhuje vela dolezitych miest a oblasti a preto je logicke, ze bola uprednostnena pred juznou. Len si myslim, ze niektore useky su fakt megalomanske a miesto nich sa najprv mala postavit vychodna R2 pre regiony a pre rychlejsie spojenie BA-KE. A nech tu niekto nevykrikuje, ze budu nizke intenzity. Ked bude R2 komplet tak to bude najrychlejsie spojenie BA s vychodom a suvisla D ZVYSUJE intenzity tak, ako tomu bolo aj pri severe. Prave teraz je to rozhodujuce obdobie, cez ktore sa dufam po dostavani D1 a D3 (2026?) rozhodneme urychlene robit vychodnu R2, vychodnu D1 a R4 a konecne liat peniaze nie len do severu a zapadu ale aj do vychodu a juhu.