Moderátor: Moderátori
pre balik 750 miliard je to hlavne kriterium EU. ale ked peniaze dostaneme tak uz akoze neplati. pripomina mi pripad ked obec pomohla socialne slabej rodine ktora si za to kupila satelit. ked im to vytkli tak povedali ze co sa staraju ved si to kupili za svoje.Nezamestnanosť žiadnu váhu nemá.
to sme tu riesili v pripade R1 popri ktorej nadpriemerne klesala nzm po krize.Nikto nedokáže odhadnúť, či výstavba diaľnice bude mať vplyv na zamestnanosť v danom regióne.
100+ hlavne ked stale hudú to svoje o 10km tuneli karpaty a to sa im stavia nultý za slovenské prachy...devil napísal:pre balik 750 miliard je to hlavne kriterium EU. ale ked peniaze dostaneme tak uz akoze neplati. pripomina mi pripad ked obec pomohla socialne slabej rodine ktora si za to kupila satelit. ked im to vytkli tak povedali ze co sa staraju ved si to kupili za svoje.Nezamestnanosť žiadnu váhu nemá.
..ale zaujimave je ze "preco nestavat" sa vycisliť dáNikto nedokáže odhadnúť, či výstavba diaľnice bude mať vplyv na zamestnanosť v danom regióne.to sme tu riesili v pripade R1 popri ktorej nadpriemerne klesala nzm po krize.
Dendik napísal:Preco by mala moja otazka byt zle polozena? Prave to je ten problem otocili ste to z nohy na hlavu... t.j. hladat dvovody
preco nestavat... peace!
Dendik napísal:Jaro pri vsetkej ucte, mas prehlad, vidis do veci a pytas sa preco by sa mala postavit
dialnica v trase medzinarodneho koridoru v regione s jednymi z najvyssich cisel nezamestnanosti v case kedy dve susedne
krajiny beru tuto trasu ako prioritu a investuju do nej? Kde ekonomicke rozdiely medzi BA resp zapadom a vych. SR su tak
markantne? V regione, ktory nema ziadnu automobilku, resp. porovnatelnu investiciu za poslednych 20 rokov?
devil napísal:pre balik 750 miliard je to hlavne kriterium EU. ale ked peniaze dostaneme tak uz akoze neplati. pripomina mi pripad ked obec pomohla socialne slabej rodine ktora si za to kupila satelit. ked im to vytkli tak povedali ze co sa staraju ved si to kupili za svoje.Nezamestnanosť žiadnu váhu nemá.
devil napísal: to sme tu riesili v pripade R1 popri ktorej nadpriemerne klesala nzm po krize.
ani M30 a S19 nie je CORE. a danym krajinam to nejak nevadi len my sa stale skryvame za CORE....aj to podla potreby ked sa to hodi....R3 je tiez CORE a tiez nie je horuca priorita.Ten koridor nie je v core TEN-T. Až taká horúca priorita to nie je.
ale to povedal babis ze to tak zatial je pri tych 750 mld.To je zbožné prianie, aby bola nezamestnanosť hlavným kritériom...
ale tam hranica pod 90 percent hdp pri KF a to hrozi max. tak cechom.Všetci vo V4 sa trasú, že ak bude hlavným kritériom HDP, tak budeme všetci mimo PIGS čistými platcami.
to je presne ta chyba co robi aj HzP a nedaju si povedat. ked postavis 1 suvisly usek a dalej postavis prelozky ktore zaradom vyriesia bodove zavady tak to bude mat efekt. oni posudzuju jeden usek ako nejaku horsku chatu samu o osebe. SO PO a 3-4 useky by prakticky vyriesili celu trasu s vyraznou casovou usporou. to je to iste ako suvisla R2 po tomasovce a k tomu dalej vyriesene zavady. spolu desiatky usetrenych minut.No dobre. Tak mi napíš, o koľko sa zníži nezamestnanosť výstavbou úseku Rakovčík - Radoma.
Dendik napísal: hlavne ked stale hudú to svoje o 10km tuneli karpaty a to sa im stavia nultý za slovenské prachy...
pohodak napísal:zavzdusnovat sa, ze sa pri hlavnom meste krajiny stavia nejaka dialnica po 15 rokoch
Vceliak napísal:pohodak napísal:zavzdusnovat sa, ze sa pri hlavnom meste krajiny stavia nejaka dialnica po 15 rokoch
No vidíš, pri tvojej dedine sa zase po pätnástich rokoch stavia nejaká diaľnica, a pri mojej ešte stále ani jedna
Vceliak napísal:2) Ak obyvatelia najväčšej dediny na Slovensku tak nutne potrebujú novú diaľnicu a stavajú ju cez PPP, prečo si ju nezaplatia cez výber lokálneho mýta, a nech to neplatím aj ja so svojich daní, z miesta, kde aj tak nič nie je?
3) Niektoré krajiny presťahovali svoje úradnícke centrály - myslím tým vláda štátu (napríklad Austrália) do menej zaľudnenej časti štátu. Čo takto presťahovať Skupinu úradníkov na čele s Igorom do Svidníka, to by v Bratislave rástla tráva na moste cez Dunaj
suhlas D4 treba. na druhej strane nie je uplne odveci myslienka ze preco sa nezavedie myto a k tomu stara tema preco sa nespoplatni BA dialnica (BB, NR detto). to su dialnice ozdany a svidnik su dobre cesty I. tr. a nemali by sa ani len volat RC. a kludne nech zrusia mpr 100 km/h....ale ja absolutne nerozporujem, ze zapad je na tom lepsie ako vychod, x krat som tu pisal ze z mojho pohladu ma prioritu v podstate cokolvek na R2/R3/R4 oproti somarinam ako druha rura braniska alebo predlzenie R1...ja len vravim, ze vyplakavat v teme R4 nad bratislavskym PPP je z viacerych dovodov nonsens, zvlast ked si vezmeme aka je cena dvoch miniusekov pri presove, ktore su aktualne vo vystavbe
ak si obyvatel BA mal by si poznat jej historiu, bolo jedno obdobie ked BA prestala byt hlavnym mestom a pokles poctu obyvatelov bol enormny....a este nieco z historie...v case ked BA bola hlavne mesto existovala aj tzv. spisska komora v KE - nieco ako regionalne min. financii + narodna banka z dovodu ze riadenie vzdialeneho vychodu bol problem....ake deja vu...3) jasne, prestahuj vladu do svidnika a BA sa vyprazdni lebo zrazu prestanu existovat IBM, AT&T, johnson controls, dell, hp, siemens, swiss re (...) ktore zamestnavaju v BA dokopy dobrych 30k ludi priamo...ale inak ja som kludne za prestahovanie ministerstiev niekam do BB a myslim ze aj vacsina bratislavcanov (samozrejme okrem tych co na tych ministerstvach pracuju)
IceFox napísal:myslíš vážne alebo je to len kvalitný trolling
tie nerozsirene a nevylepsene cesty sa vsak najviac tykaju krajov kde je najmenej D/RC menovite kosicky a tie kde aj maju dialnice ale je aj vela ciest mimo nich co su dlhodobo nevylepsene a to je npr. PO kraj ale aj NR kraj.vyplakávanie nad "nevýstavbou" diaľnic a potrebou rozširovania ciest I. triedy na 2+2 všade inde, len nie na východe a juhu stredného Slovenska, je doménou iných diskutérov. Stačí trošku lepšie čítať.
metelesku.blesku napísal:Milý cPalo,
vyplakávanie nad "nevýstavbou" diaľnic a potrebou rozširovania ciest I. triedy na 2+2 všade inde, len nie na východe a juhu stredného Slovenska, je doménou iných diskutérov. Stačí trošku lepšie čítať.
Keď už sme pri tom plači, ako inak ako vyplakávaním nazvať tvojeatentoraz je tu téma, nestavať nikde nič, lebo nám treba ešte viackeď v príspevkoch pred týmto tvojím vyplakávacím nie je nič podobné spomenuté?nebude na gigadiľničku pre lokálku
PS:
nie je podpisana zmluva ani len na druhu cast. na prvu nie je ani tender. soroska sa zrusila. dargov-pozdisovce uplne pozadu a zatial nevidim ani len volu to zrychlit. na I/79 tiez sa nic neriesi (dvorianky...). KE su najvacsi cisty platca pre ostatne kraje. je asi rarita v EU ked chudobny region takto extremne prispieva ostatnym.KE je v podstate rovina medzi Rožňavou a Užhorodom, cesta rovná široká, obchvat KE "rozostavaný", problém žiadny (používam rovnakú analógiu ako ty, tak sa tomu zbytočne nebráň).
PO kraj by potreboval aspon otvorit prechod mnisek pre ND cely kraj ma 1 (slovom jeden) prechod pre ND a (aj) kvoli tomu by potreboval vyriesit mozno tucet obci/miest na I/68,77,66. mala sa riesit I/18 na vychod od PO a samozrejme na trase R4 okrem SO PO mame nejake zavady medzi nimi (v 21. st.) take veci ako s. stiavnik.V PO kraji opravujú cesty vo veľkom. Teraz I/18, komplet celá II/542 sa modernizuje, I/68 obchvat Plavnice, spúšťajú obchvat Sabinova. Kde je problém?
NR ma nosnu cestu najma I/64 je tam tolko dedin ze sa mi ani nechce pocitat, okrem toho KN, NZ, nie je poriadne spojenie I/64/R1 z juhu. o com sa bavime ked obchvaty nemaju ani len okresne mesta ? jedine co sa dokoncilo za dlhe roky bol obchvat TO a snad sa rozbehne SA. druha dolezita jednotka je I/51, min lapas a vrable mali byt riesene. a samozrejme nezabudnime na sahy.V NR kraj je krásny príklad II/509. Ešte tam svietia EU tabuľky o obnove cesty a už je rozbitá. Problém bude zrejme niekde inde, ako v chýbajúcich D/RC.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 16 hostí.