Moderátor: Moderátori
cPalo napísal:Takže nakoniec mal devil pravdu?
devil napísal:v dnesnej dobe technologii sa tam moze ist pozriet aj virtualne. ale devil je znamy tym ze cestuje po slovensku akurat tak prstom po mape tuto damy a pani "je dost priestoru na muk" https://www.google.at/maps/@49.0282501, ... 312!8i6656
akurat si nedal do zaberu luku na druhej strane cesty. tam si myslim ze je dost miesta na vetvu.
https://www.google.at/maps/@49.0288323, ... a=!3m1!1e3
a ked tak pozeram tak dalsia moznost je urobit muk tu:
https://www.google.at/maps/@49.0376881, ... a=!3m1!1e3
o potiahnut cestu III. triedy sem:
https://www.google.at/maps/@49.0292315, ... a=!3m1!1e3
alias maly obchvat
hocico z tohoto plus uprava jestvujucej urovnovej krizovatky moze byt skor ako R3 kde donekonecna robia studie a porovnania.
devil napísal:a tymto si chcel povedat co ?A keď sa lepšie pozrieš, tak tá lúka je oplotená, lebo to nie je lúka ale areál firmy Trim Leader.no asi to nechapes dobre. prave naopak ja tu hovorim o ciastocnom SV obchvate kostian alebo doplnim kludne cely obchvat zabokrekov, cize nova cesta cesta III. tr az po tuto krizovatku ktora sa moze prestavat na muk. krizovatka v kostanoch by bola odlahcena, myslim ze ten semafor by sa aj mohol vypnut.neviem či dobre chápem, to by si chcel celú dopravu na /z MT pustiť cez koštany popri ZŠ ?, neviem neviem, či je to najlepší nápad.
https://www.google.at/maps/search/Mal%C ... a=!3m1!1e3
devil napísal:presne tak.Pointa toho "obchvatu" by mala byť v tom, že doprava na Žabokreky a ďalej na východ plus východná časť Koštian by nemusela ísť cez koštiansku križovatku, ale od MÚK by šla svojej paralelnej ceste. Tým sa aspoň trochu odľahčí kritická križovatka.
20-25 % pokles sa tyka bocneho smeru, o to lepsie bude prejazdny hlavny smer pre 75-80% aut. to je elementarna logika, fakt to tu treba vysvetlovat ?hej. Asi tak na 20%. Možno 25%. Riešil iba prepojenie Žabokriek priamo na Martin. Zvyšných 75-80% problému uniklo jeho pozornosti.
metelesku.blesku napísal:hej. Asi tak na 20%. Možno 25%. Riešil iba prepojenie Žabokriek priamo na Martin. Zvyšných 75-80% problému uniklo jeho pozornosti.
cPalo napísal:devil napísal:presne tak.Pointa toho "obchvatu" by mala byť v tom, že doprava na Žabokreky a ďalej na východ plus východná časť Koštian by nemusela ísť cez koštiansku križovatku, ale od MÚK by šla svojej paralelnej ceste. Tým sa aspoň trochu odľahčí kritická križovatka.
podľa mňa, toto je odklon dopravy alias odľahčenie od spomínanej križovatky, či?
ak nie, tak ozaj už neviem čítať
aj odbocenie doprava zabera cas a znizuje priepustnost hlavneho smeru a potom smerom naspat je to uz odbocenie dolava, vsakze....cize mame 10-20 percent aut ktore by uplne obisli krizovatku a zaroven zvysok prejde krizovatku o to plynulejsie. tvoj vypocet percent je tym padom k nicomu lebo aj 70% cast je z velkej casti sposobena bocnym prudom.A najmenší problém je napojenie Koštian na TR a Žabokriek na MT, keďže sa jedná o odbočenia doprava.
muk vo zvolene stala 7,5 mil. eur. kusok cesty III. tr. a rozsirenie asi 3 km I/65. spolu mozno cez 20 mil. oproti tomu mame 14 km R3 kde ineko udava cenu 191 mil. to je zrejme realne 100-150 mega co je stale niekolkonasobne drahsie.skús si to ešte raz prečítať. Proste za neakú rozumnú investícii, sa jednoducho košťany nedajú vyriešiť. Devilov "nápad" je za veľa penazí málo muziky, čiže úplne zbytočná úvaha.
devil napísal:aj odbocenie doprava zabera cas a znizuje priepustnost hlavneho smeru a potom smerom naspat je to uz odbocenie dolava, vsakze...
a naco je tam potom ten semafor ?A zase sme pri tom istom. Ako na kolotoči. Nepoznáš situáciu, ale mudruješ... Keďže sa jedná o križovanie hlavnej a vedľajšej cesty, a na hlavnej ceste sú v oboch smeroch odbočovacie pruhy doľava, tak premávka v smere z MT na Žabokreky problémy nespôsobuje... Každodenné niekoľkohodinové kolóny nespôsobujú prúdy z vedľajších ciest (tie musia dať prednosť a počkať), ale semafor a železničné priecestie.
vies teda napisat ake intenzity budu na tvojom vysnenom obchvate alebo tu budes nadalej odvadzat pozornost tymito blbostami ?Vidíš prečo som sa vykašľal na to sa s tebou dohadovať? Johhan ti tu pekne polopatisticky napísal prečo je tvoje "riešenie" mimo a ty namiesto toho, aby si priznal chybu, tak dookola budeš mleť bludy. Aký má zmysel s tebou debatovať? Tu tisíce ľudí nariekajú a boli by radi keby sa problém nejako vyriešil, odborníci sa roky snažia nájsť rozumné riešenie, na vysokej škole sa to opätovne skúma... A pritom stačí tak málo, opýtať sa devila z dobrej nivy. Že sú všetci takí sprostí a že ich to skôr nenapadlo... Iba že by... Sa devil mýlil? Nie, to nie je možné predsa!
devil napísal: a naco je tam potom ten semafor ?
devil napísal:vies teda napisat ake intenzity budu na tvojom vysnenom obchvate alebo tu budes nadalej odvadzat pozornost tymito blbostami ?
tazko uveritelne ze cely problem je kvoli prechodu pre chodcov. to musia chodit cele zastupy cez ten prechod.Ok, po tisícprvý krát, aby sa ľudia dostali z jednej (väčšej) časti dediny do druhej (menšej) časti dediny, kde je autobusová zastávka do MT a základná škola.
respektujem tento nazor ale poprve velmi pochybujem o "desiatkach minut denne". to je pre mna kazdy pracovny den aspon 20-30 min. chapem ale ze spominat dlhe kolony je sucastou Sk folkloru, citame a pocuvame o nich vsade.Neviem, nie som odborník na všetko ako si niektorí o sebe myslia. Na to sú tu iní, aby to na základe odborných modelov odhadli... A ten obchvat pre mňa osobne nehrá žiadnu rolu. Mám to šťastie, že moje pravidelné trasy sú presne opačne ako bývajú kolóny v Košťanoch. Dokážem však pochopiť, že to pre tie tisíce ľudí je problém, že denne strávia desiatky minút v kolónach, že majú problém dostať sa v Košťanoch z vedľajšej cesty keď odbočujú doľava, že prichádzajú o život na nedostatočnej križovatke na Bystričku alebo na svetelných križovatkách na I/65D keď kamióny nerešpektujú červenú na semafore... A hlavne keď existuje riešenie, ktoré toto všetko vyrieši, nie je nejak extra drahé (žiadne tunely a vysoké mosty) a navyše sme sa zaviazali na medzinárodnej úrovni, že ho zrealizujeme.
devil napísal:to je pre mna kazdy pracovny den aspon 20-30 min.
devil napísal:tazko uveritelne ze cely problem je kvoli prechodu pre chodcov. to musia chodit cele zastupy cez ten prechod.
devil napísal:este nieco k tomu, kedze R3 ma mat pokial viem 2 MUK, na zaciatku pri rakove a s I/18 je jasne ze obyvatelia kostian, zabokrekov a x dalsich obci tuto cestu nebudu pouzivat, cize pre velku cast lokalky bude nepouzitelna logicky ani pre dochadzanie do priem. parku. ostava lokalka zo vzdialenejsich obci
asdfr napísal:Aby sa bolo mozne hadat nad realnymi cislami, tak som nasiel studiu danej krizovatky v Kostanoch a navrh rieseni.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.