Moderátor: Moderátori
zvR7 napísal:V tomto článku som sa dočítal, že M100 by sa mala začať stavať už tento rok (úsek M1-Ostrihom). Vyjadril sa tak štátny tajomník z ministerstva pre inovácie zodpovedný za rozvoj dopravnej politiky. O.i. aj o tom, že pokračuje príprava M0 a už projektovanie chýbajúcich úsekov M0 (medzi cestami č. 10 a 11).
Článok je o príprave trasovania M9 v južnej časti HU a o spoločnom výbere vhodného variantu s predstaviteľmi dotknutých samospráv (ale odznelo tam i toto)
https://magyarepitok.hu/utepites/2021/0 ... t-az-m9-es
Vlados napísal:Ďakujeme, lebo keď tu len tak napíšeme že M2 oproti M100 (tak skoro) nebude, tak sa istý pán pohoršuje.
Ak by sme R7 tiahli popod NZ a potom popri železnici na Štúrovo, tak vznikne ďalšie spojenie BA-KE Tu sa mal Arpi snažiť a nie potemkinovským spustením Sorošky.
presne tak. lenze dalej zase nerespektujes fakty ktore sa ti nehodia. M2-R3 ma vyznam. M2 samotna riesi nielen lokalku ale aj tranzit a priemysel severne od BP. uz x-krat som ukazal mapku s intenzitami co su plne porovnatelne s cestou na ostrihom. nase opravy ciest nie su adekvatne pokial ostanene pri priemernej rychlosti 60-70 km/h - bezne na zvolen-sahy, presov-komarnik, kosice-michalovce, nitra-komarno atd.....na 70-80 sa vieme dostat ak postavime par preloziek predovsetkym okolo miest. npr. krupina a sahy spolu usetria vyse 5 minut a sme nad 70 km/h. je 8 vyznamnejsich prechodov Sk-Hu z coho cunovo a milhost su dialnice, na medvedov ide cesta aspon s obchvatom DS a medera, na bukovinku a kral bude/je blizko R2 aj ked je tam par dedin. obchvaty chybaju najviac na I/64 a I/66.Ak chceš čítať pravdu, tak nie je záujem o žiadne diaľnice ani cesty. Nie je skutočný záujem (nie sú vyčlenené peniaze) na nové úseky diaľníc, ale ani na rekonštrukciu tých 200 km čo máme po životnosti. K tomu máme 1000-1500 km ciest v zúfalom stave.
devil napísal:madarsko nie je povinne blokovat rozvoj svojich ciest len preto ze my mame absolutne nevyhovujucu I/76. to je identicky pripad ako obnova cesty na polskej hranici. prechod pre NA je davno otvoreny aj s mostom ale kvoli nadvaznym cestam nie je povoleny prechod NA a samospravy protestovali a hrozili zalobami. nakladna kompa je adekvatna stavu ciest na nasej strane, miestny prepravca nemusi ist 100 km naokolo. prepravcovia od LV a NZ mozu vyuzit sahy a komarno. ovela potrebnejsie su prave obchvaty siah/krupiny resp. komarna/novych zamkov. v pripade sturova pokial viem je limit iba 3,5 tony + autobusy, snad by nebol problem tam pustit aspon NA do 7,5 tony, pre porovnanie npr. cez stary most v KN bol dlhodobo limit 20 ton.
od hronskeho benadiku po sturovo "len" asi tucet obci s cestou cez ich stred, ked toto niekto bagatelizuje tak uz neviem co si mam mysliet. kalna je len 1 z nich. sirka (vyzera na 7,5m) je tiez problem.I/76 je takmer bez vyskovych prevyseni a pomerne prehladna, ma vsak rezervy v sirke a trasovani cez obce. Tu napr. chyba len 1,3 km (!) obchvatu https://www.kalna.eu/e_download.php?fil ... _obce2.pdf Urcite ale I/76 nie je "absolutne nevyhovujuca".
ale Ty si pisal o ceste I/76, ktora je udajne "absolutne nevyhovujuca", a tam zakaz vjazdu nie jedevil napísal:-bol zakaz vjazdu nakladnych vozidiel podobne ako v Mnisku nad Popradom - ved je zakazany cez most cez dunaj nad 3,5 ton.
ved si pozri tu mapu lepsie alebu tu mas inu https://img.ihned.cz/attachment.php/790 ... o_myto.jpg , I/68 spoplatnena nie je, ako Ti pise aj pa3ckdevil napísal:-nebola by to nakladnym mytom spoplatnena komunikacia https://www.emyto.sk/sk/spoplatnene-useky/mapa aj cesta I/68 je spoplatnena ako aj dalsie cesty I. triedy aj ked su v ubohom stave.
devil napísal: ja viem ze je to trochu cynicke ale kym nebude most v sturove nebude problem s tranzitom na nasej strane, tak neviem naco si vyrabat nove problemy ked sme nevyriesili ani tie stare ??
nastastie o tom za SK nebude rozhodovat devilzvR7 napísal: pokial to bude priorita HU a priľahlého regiónu tak most bude a Maďari všetko vybavia, ináč na SK snaha nebude (proti výstavbe zase SK nepôjde)
zvR7 napísal: NAD a tranzit je hlavne od LV-Kalná-Šárovce-Šahy I/75.
Toto je aj najlacnejsi a najkratsi variant (presnejsie Hronsky Benadik - Sahy) juznej casti severo-juzneho tahu cez Slovensko.
Lebo prinosy v podobe rozvoja regionu budu prevysovat "nove problemy"
myslis ze suzuki co je tam pomaly 30 rokov caka na to aby pri sturove vyrastla dodavatelska siet a madarska vlada bude toto stimulovat...a nejaka nova fabrika ktora denne posle par kamionov samo osebe nie je dovod na most cez dunaj. na to staci aj kompa. co sa tyka tunelov tak na M6 maju aj tunely, tieto zrovna sa tiez ani len nebudu priblizovat nasim megatunelom. nieco ako borik ci sibenik.Lebo prinosy v podobe rozvoja regionu budu prevysovat "nove problemy"
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.