A je niekde uvedené, že tá alternatívna trasa musí byť cesta I. triedy? Pretože pokiaľ viem, tak nejako to bolo predostrené obyvateľom, že tá okreska cez Blažkov sa povýši na jednotku. Do toho markizácka reportáž zo Svrčinovca, ako tam po otvorení diaľnice zostala na starej ceste hromada kamiónov, ktoré obchádzajú mýto... ehm riadia sa podľa navigácie.
Túto podmienku (asi z normy) si pamätám ešte zo školy, ale je možné, že sa to zmenilo.
Nuž, celkom logicky: diaľnica je spoplatnená komunikácia, teda musí existovať alternatíva. Ale tá alternatíva v danej trase (dokonca koridoru) musí byť využiteľná aj pre tranzitnú nákladnú dopravu. To nie je len o plánovaných uzávierkach, ale aj o mimoriadnych udalostiach. Tá paralelná trasa musí tento tranzit následne zvládnuť. Okrem toho, na diaľnici platia určité predpisy, okrem spoplatnenia aj o minimálnej rýchlosti. Vozidlá, ktoré túto rýchlosť nemôžu konštrukčne dosiahnuť, nesmú na diaľnicu vojsť.
Na cestách nižších tried ako 1. platí už cca 10 rokov všeobecný zákaz tranzitnej nákladnej dopravy. Takže čo napríklad s takým nadrozmerným alebo nadmerným nákladom, ktorý ide max. 60? Jedine paralelná komunikácia. Okrem toho, že na dvojku nákladný tranzit nesmie, tak by som sa rád pozrel na to, ako sa bude v Krásne vykrúcať popri kostole alebo ako prechádza cez ten úzky most. Ale jasné, toto sa plánuje vopred a v prípade plánovanej uzávierky tam ten náklad nepošle nik.
Presne z toho dôvodu sa prekategorizovala a zmodernizovala aj I/12. Dvojku stredom Krásna si ale neviem predstaviť, ako sa "zjemnia" oblúky. Preto ten obchvat je vyslovene potrebný. Nehovoriac, že medzi Ochodnicou a KNM neexistuje v súčasnosti žiadna iná cesta ako I/11.