Moderátor: Moderátori
PK napísal:Maximalna priepustnost cesty pri 90km/h je 3000aut/h, pri 70km/h 2880aut/h.
Pri zatazeni cesty 54.000aut/24h je hodinove zatazenie okolo 5400aut/h.
Takze pri 90km/h je cesta vytazena na 90% - 5400aut/h z 6000aut/h.
Pri 70km/h bude cesta vytazena na 93,75% - 5400aut/h z 5760aut/h.
Toto fungovat nebude, realita bude taka, ze situacia sa znizenim rychlosti zhorsi, akekolvek zakolisanie plynulosti dopravy bude viest k statickej zapche. Rezerva na zotavenie zo zakolisania plynulosti sa znizi z 10% na 6,25%.
Samozrejme v spickach je pozadovana priepustnost vyssia ako kapacita cesty, takze staticka zapcha vznikne tak ci tak, len v pripade 70km/h vznikne skor a rozpusti sa neskor.
Realne cesta funguje plynule len asi do 66% kapacity. V tomto pripade je to okolo 4000aut/h, alebo 40.000aut/24h
Jedine riesenie tuto je rozsirenie cesty na 3+3, alebo vytvorenie alternativnej trasy.
Pajdoom napísal:Prečo počítate 2x (3000 pri 90 a 2880 pri pri 70) ked ta cesta nie je v celom profile dvojprúdová? V streden môže mať aj desať pruhov ked na začiatku a na konci je jeden pruh navyše v nie moc prehľadnej zákrute ....
DrX napísal:Ak ignorujeme blaboly Dolezala/NDSky, a pozrieme sa realne na to, ako MD planuje davat na tento usek peniaze podla rokov, tak situacia je takato (podla https://rokovania.gov.sk/RVL/Material/25933/3 ):
2021 7,237,768
2022 42,541,600
2023 58,218,402
2024 29,484,131
2025 6,844,401
Cize realne sa niekedy ku koncu tohoto roku ma stavba rozbehnut. A dostavat sa ma v 2025, mozno koncom 2024.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.