lolo napísal:Nemyslím si že takto pripravený úsek by nepustili do súťaže, keďže nemajú nachystané skoro nič a vyššie spomínané úseky na Spiši a Záhorí sú len v stave prípravy a na Slovensku vieme že tie termíny ktoré sa vypúšťajú do médií nikdy nekopiruju realitu.
Veď toto...
Palúdza - LH má vydané stavebné povolenia.
Maľovať budúcnosť so Záhorím je pekné, ale hlúpe. Tak isto Poprad - SNV bude o držku.
V CEF-e bude kopa peňazí a najlepšie je do výberka poslať absolútne bezproblémové projekty...
Snáď si nechcú zopakovať tú predošlú blamáž s DNV - Kúty.
lolo napísal:Inak veľmi zaujímavá je cifra 350 miliónov za ten úsek okolo LM, keďže dávnejšie sa spomínala cifra až okolo 500 myslím. Má niekto info prečo sa to zrazu tak osekalo? Či trochu upravili ceny aby to prešlo cez UHP ?
Boli to extrémne vysoké investičné náklady z dôvodu prehnaných požiadaviek samosprávy na ŽSR.
JASPERS samosprávam vysvetlil, že tie ich požiadavky nebudú oprávnené výdavky na financovanie z eurofondov keďže so železnicami to nemá nič spoločné a ŽSR nemajú iný spôsob, ako to zaplatiť.
Takže vďaka JASPERS sa projekt poriadne osekal.
Projekty sú, ŽSR asi vybavili aj stavebné povolenia, ale realizácia ostáva na SSC, samosprávach a iných organizáciách.
NApriek tomu je to prestrelená suma.
350 mil. eur za 18 kilometrov trate je veľa... 19,5 mil. eur/km.
Chýba znížiť cenu o 20%, aby bolo B/C vyššie ako 1. Mali by to skúsiť dať cez CEF, pri Čadca - Svrčinovec UHP privrelo oči, že to je grant pridelený na konkrétny projekt.
Do CEF-u treba čím skôr dostať najschodnejšie projekty a nie vymýšľať čo s kým kedy ako a nakoniec sa ku koncu triasť, koľko peňazí prepadne.
aquila napísal:tu je aj 160kmh malo a oni to chcu dat na 120kmh ? nech zrusia cele UHP uz
Ja sa im nečudujem.
Tie sumy čo pýtajú ŽSR s MDV SR sú absolútne šialenstvo.
V tom harmonograme sú neskutočne ustrelené sumy.
Malacky - Kúty za 445 miliónov eur... 26 kilometrov trate... To je 17 mil. eur/km. Šialenstvo... Hneď vedľa DNV - Malacky sa stavia za 7,75 mil. eur/km aj s dokumentáciou.
Tak to je jasné, že nič im nevychádza.
Napodobne ďalšie projekty.
Čadca - hranica SR/ČR tam uvádzajú 140 mil. eur.
Nechápem ako sa dostali k tej sume... TSS Grade a Váhostav to postavia za 65 mil. eur.
Tá zvyšná suma čo?
Tak isto Poprad - SNV.
V jednom dokumente uvádzajú, že celý úsek je za 455 mil. eur.
V ďalšom vidím, že len I. etapa je za 497 mil. eur. Dokonca to majú rozpočítané na roky 2024-2026... Veď to je nonsens za 11 kilometrov trate...
Tak čo z toho platí?
Keby teraz pohľadám dokument z Plánu obnovy, tak tá prvá etapa je za oveľa menej peňazí.
Zato im nesedia sumy pri už realizovaných projektoch.
Nemám pocit, žeby Púchov - Považská Teplá po tých dodatkoch bol iba za 369 mil. eur
Uzol Žilina na oblátku majú iba za 301 mil. eur. Vytendrované to bolo za kus vyššiu sumu. No v poriadku. Ale kde je potom úsek od Žiliny po Strečno?
Pokým sa niečo robí z mierne nepresných čísel (do 10%), tak ok.
Ale toto?
Malacky - Kúty za 17 mil. eur/km?
To budú podvaly zo zlata?
Ja v princípe s hodnoteniami UHP súhlasím, ale toto si Farkaš a kol. za klobúk nedajú.
Toto vyzerá na poriadnu hanbu...Najskôr by bolo dobré urobiť poriadok v naceňovaní projektov a až následne robiť poradovník...