devil napísal:toto je uz ako hoaxy na facebooku. niekolkokrat usvedcene klamstva a bludy ktore sa neustale opakuje dookola.
Aká 30 ročná zablokovaná výstavba na juhu? Na juhu sa postavilo približne toľko kilometrov ako aj na severe.
1) ak si BA a teda D4/R7 pripocital k juhu tak proporcne by na juhu malo byt este viac lebo BA-TT-NR-BB-KE je ovela viac ako TN-ZA-PO. ak porovname vydavky tak to neplati vobec, lebo do ZA islo nasobne viac ako do ktorehokolvek kraja. ak porovname kilometre podla krajov tiez nie, staci tolko ze KE kraj ma vyrazne menej dialnic ako hociktory iny. uplne zjednodusene kosicky kraj dotuje zilinsky kraj.
Čítal som uplynulé 4 roky mnoho kecov všetkých strán, takže aj tento názor nečítam prvý krát. Je to názor, ja ho beriem.
Faktom je, že do Žiliny ako ty píšeš sa investovalo menej ako do Nitry sa investuje. PPP na R1 je taká nehoráznosť, pretože to čo sa mohlo stavať 6-7 rokov sa bude splácať desiatky. Síce sa tam nestavia, ale peniaze tam všetci dávame. Keby to bolo ako je v Chorvátsku alebo Taliansku že si zaplatíš za každý prejazd, to by bola iná pesnička, ale tunajšie Slovensko by toto nezaplatilo, lebo by tam nebolo dosť áut. Lametujete, že nie je dosť na R2 a že sa juh brzdí. Nie je, lebo ľudia z BB/KE splácajú R1 u NR a kúsok v BB. Aby sme neboli u toho, že KE doplácajú na BA. Splátka 130 mil nie je hoax, ale fakt. A nie je to ani blud, je to holý fakt. Každý jeden rok ešte dosť dlho, keďže uplynulo len 11 rokov teda len 1/3 projektu.
Po správnosti by vlastne rovnaká zlodejina tohto typu mala ísť aj na sever na D1, aby mal teda západ (BA), juh (NR) a nech má aj sever (ZA). A bude vystarané. Fondy zostanú pre Sorošku. V opačnom prípade je naozaj vrchol, aby sa neriešil sever. Rovnako aby sa neriešil juh. Riešiť sa má oboje. Ale aj sa rieši, iba vplyvom nekonečných tendrov cez ktoré sa kradne nie sú ani jeden smer dokončený. Neviem prečo by sa malo stále porovnávať územie rovín a polí s horami. Alternatíva čistého prepojenia BA a KE existuje cez Maďarsko, sám tadiaľ občas idem. A nezabudni dodať, že 3/4 Slovenska dotujú Bratislavu s okolím. Lebo aj to je pravda ... ale práve toto fantastické kúskovanie dopravných celkov podľa regiónov a polarizácia vo všetkom dospela do toho, že čo téma vo fóre to spam okolo toho kde sa nestavia.
Lebo je úplne jedno ako tie kraje zrovnávaš a prepočívaš. Diaľnica od slova diaľka, ak ideš z BA do PP je jedno či severom či juhom. Všade sú prekážky a o to ide. Ak už porovnávať tak nie trápne územnosprávne umelé členenie VM, ale podiel na tvorbe HDP a intenzít a priemyslu, pretože diaľnice sa stavajú prednostne pre vyššiu mobilitu a tranzit a priemysel, nie pre polia a farmy. Ale aj tieto územia si zaslúžia kvalitnú hlavnú cestu a tou rozhodne tá v trase R2 nie je ... o to ja sa nepriem, poznám regióny BB kraja na východ od mesta BB.
Mimochodom, zrovna tento úsek je vrcholným dôkazom toho ako sever (keďže napádate dopravné inštitúcie že niečo vymýšľajú) doprial juhu: pretože tak dlhá estakáda ako je tu na R2 nebude nikde na Slovensku. A to je zase len holý fakt.
9 km za 230 mil je 26 mil eur na jediný kilometer. Nie je to práve málo. Kde sú teda tie "roviny a polia"? Keď tam ide 5 km estakáda nalepená na svahu nad potokom. 20 km tohto úseku vyjde na 350 mil eur. A 20 km Jánovce Jablonov vyšlo na 180 na D1. Ale taká pravda sa už nepáči. Je mi jasné, že mi vymenuješ 5 dôvodov, pre ktoré sa to nesmie zrovnávať. Juh si bohužiaľ predplatil a musí sa uskromniť. A sever sa musí uskromniť, lebo hory a bieda tejto krajiny niečo pripraviť a čerpať na to z fondov.
Sklz, ktorý bol pri Prešove a Košiciach ako mestách je si myslím už tieť vyriešený. Košice dostali D1 a teraz aj R2 a predtým aj R4. Elegantné pekné investície, aj keď Košičania vo svojich témach tvrdia, že im to vlasnte nepomohlo. Lenže to pomáha len tranzitu, to je tiež normálne.
Nuž a Prešov si myslím, že si tiež polepšil ... takže týmto tempom si niekedy 2040 polepšia aj mestá 20-80 tisíc.
V tejto dobe už budú sever aj juh naraz dokončené. Môj vnuk sa možno povozí.