Martin08 napísal:Na Slovensku Autoblok umožní kvôli zábrzdnej vzdialenosti iba rýchlosť 140 km/h (toto sa využíva na trati Žilina - Krásno nad Kysucou, na Záhorí a na úseku Senec - Sládkovičovo), aby sa mohlo u nás na Autobloku jazdiť 160km/h ako v ČR museli by sa buď predĺžiť priestorové oddiely, alebo používať štvorznakový autoblok namiesto trojznakového.
Nie je to skôr tak, že v Česku pomocou prenosu návestí na hnacie vozidlo rozkladajú zábrzdnú vzdialenosť do dvoch priestorových oddielov? Pretože rušňovodič vie o návesti Výstraha (alebo "očakávaj zniženie rýchlosti") už od predchádzajúceho návestidla, to znamená, že má takmer dva celé oddiely na zastavenie/spomalenie.
Pretože Česi majú zábrzdnú vzdialenosť (ktorá určuje dĺžku priestorových oddielov) 1000 m až do rýchlosti 160 km/h a predpis D1 píše
Na tratích se zábrzdnou vzdáleností 1000 m může být u vlaků s nejvyšší dovolenou rychlostí vyšší než 120 km/h, a to až do rychlosti 160 km/h včetně, využita dolní hodnota potřebných brzdících procent za podmínky, že návěst Výstraha nebo návěsti, které předvěstí sníženou rychlost, jsou přenášeny na vedoucí vozidlo vlaku prostřednictvím vlakového zabezpečovače již od předchozího návěstidla tak, aby informace o návěsti umožnila strojvedoucímu zastavit vlak na vzdálenost rovnající se dvojnásobku zábrzdné vzdálenosti. Vlakový zabezpečovač musí zajišťovat registraci příjmu návěstí, nařizujících snižování rychlosti.