Moderátor: Moderátori
Večná veta, že nevedia minúť zdroje. Buďme presní v tom vnímaní, čo je ich možnosť, ako fungujú a kto im dáva nejaké úlohy a kto im ich komplikuje vždy "po" ich výkone, nie "behom neho", čo následne demotivuje aj ten zbytok, ktorý tam je. Nevedia minúť, lebo to tak je nastavené.jarino napísal:Čas uteká a SSC nevie minúť peniaze.
badger-FB napísal:Prečo by som mal zabudnúť na PPP? Respektíve ja zabudnúť môžem, ale pochybujem, že teda pri tejto verejne známej 4 ročnej predstave zabudnú tí, ktorí o tom rozhodujú. To je totiž tiež naša vec ak ešte ďalšie PPP pridáme. My si ho tu budeme splácať a žiť s ním, takže výsledkom tejto podvýživy bude síce ešte vyššia kvôli dlhodobej záťaži, ale bude to práve preto.
badger-FB napísal:Lebo nikto nerealizuje cielené navýšenie financovania štátnymi zdrojmi.
badger-FB napísal:Bohato by stačilo zdanenie PHM, mýto, známky, cestné dane. Fondy by boli doplnkové. Takto to ale nie je, keďže zdanenie je všeobecným zdrojom kasy.
badger-FB napísal:Takže SK časť na R4 bude príprava. Nie výstavba, ani len cieľ že by 2028 bola výstavba niečoho zase nič.
badger-FB napísal:Teda len prázdne frázy. Ja si takéto dokumenty rád pozriem, ale pozri si ich aj ty za uplynulé dekády. A aj to ako sa naplnili.
badger-FB napísal: Ak teda stačí 840 mil. na D3, kde zostáva D1 ?
badger-FB napísal: A všetky ostatné úseky? Ani jeden iný úsek?
badger-FB napísal: Pritom D3 sa má stavať v závere toho OP 21-27, takže je to také zvláštne, nemyslíš? To budeme dovtedy len čakať so založenými rukami až si pripravíme D3 a potom to z toho postavíme?
badger-FB napísal:(stačiť to ale nebude, aj na 2 úseky aj na dostavbu Horelice, no to chcem teda potom vidieť)
badger-FB napísal:Ten žel. koridor, o ktorom píšeš sa ale nekončí v Bratislave. Čo s úsekmi v centre a ďalej na Maďarsko? Či nič?
badger-FB napísal: My tu riešime "len" napojenie BA na ČR a šlus?
badger-FB napísal:A vnútroštátny koridor nebude tiež, lebo zase sme u peňazí.
badger-FB napísal:(nehovoriac o tom, že my ani nebudeme vedieť využiť tú traťovú rýchlosť cez to Záhorie, že?)
badger-FB napísal:Takto môžeme čerpať fondy do 2100. Lebo stále budeme taká zaostalá časť, že stále budeme mať "nároky" niečo dostať.
badger-FB napísal: A ver tomu, že nová vláda to predefinuje na svoj obraz.
badger-FB napísal:Tá vláda určite nebude mať toto zastúpenie aké má, takže robiť niečo s pekným vizionárskym cieľom je naivné v demokracii, pri problémoch aké tu máme, ktoré spôsobujú ten sociálny problém, ktorý spôsobí výmenu podstatnej časti novej vlády. (narážam na to, že časť populácie potrebuje tie motúzy o čomsi zadarmo a o pár eurách navyše a stále to tá pravica nie a nie pochopiť) Takže zbytočná snaha.
badger-FB napísal:p.s. k tomu bloknutiu OP, ty tu píšeš roky o porušovaní zákonov a zrazu veríš v to, že zázračný verejný tlak zapôsobí a nebude bloknuté čerpanie?
badger-FB napísal:nehovoriac o tom, že blokovanie čerpania je nástroj Bruselu a deje sa tak úplne bežne u mnohých členských štátov.
badger-FB napísal:Ano, sami na seba sme si ušili, že bude musieť štát masívne financovať VŠETKO pre neustále stopnuté čerpanie JEDINÉHO hlavného programu.
badger-FB napísal: Takto to bola občas veda, občas polia, občas doprava.
jarino napísal:1) Musí sa preukázať, že výstavba pomocou PPP má nejaké prínosy. To bude veľmi ťažké presvedčiť MF SR.
2) Pre výstavbu PPP je vhodné mať pripravený nejaký finančne náročný projekt. Ktokoľvek si môže zmyslieť realizáciu PPP, lenže príprava nie je otázkou pár dní. Čo tým chcem povedať? Že ak by čisto teoreticky budúca vláda chcela realizovať cez PPP, tak príprava by už mala teraz bežať. Nevidím žiadneho vhodného adepta z celej rady úsekov na realizáciu formou PPP.
jarino napísal:Myslím že harmonogramom výstavby sme sa posunuli. V budúcnosti to môže ísť vyššie.
jarino napísal:Tak celkom logicky, keďže štát musí finančne vykrývať služby občanom z ktorých nie je príjem.
Doprava by bola ok. Cesty by si zarobili. Niektoré železnice tiež.
Ale čo zdravotníctvo, školstvo nebodaj armáda?
jarino napísal:Chceme eurofondy, potrebujeme aktualizáciu CBA...
Mohlo sa na tom pracovať už skôr.
jarino napísal:Obávam sa, že si štúdie realizovateľnosti mýliš s niečím iným...
jarino napísal:Turany - Hubová štátny rozpočet.
Branisko taktiež.
D1 na Zemplíne do 2030 nič.
jarino napísal:Brodno - KNM -> 410
KNM - Oščadnica -> 309
Oščadnica - Bukov -> 179
Dokopy -> 898 mil. eur
Keďže uvadzam celkové investičné náklady, časť z nich už bola investovaná do prípravy a istá časť patrí medzi neoprávnené výdavky na financovanie z eurofondov.
Potom tu máme premenné, ktoré zatiaľ nevieme predikovať:
a) výkyvy cien na trhu, teraz sú ceny vysoké, čert vie čo spôsobí recesia...
b) optimalizácia projektov, predpokladám že KNM - Oščadnica sa bude prekresľovať a Oščadnica - Bukov sa optimalizoval...
Koniec-koncov nevidím to tak tragicky, či budú eurofondy stačiť.
jarino napísal:Myslím že odpoveď poznáš...
R1 pri BB, R2 Kočice, R3 Krupina a možno niečo na R4.
jarino napísal:čo si myslím ja je nepodstatné.
Plánovanie na Slovensku nie je silná stránka.
Pravá ruka nevie čo robí ľavá.
jarino napísal:To sa dozvies, keď si prečítaš príslušnú tému na tomto fóre.
Veľa podstatných informácií tu je, len kto by to čítal, všakže?
Uzol BA je drahý, ale bude nutné ho realizovať.
Trať na Maďarsko je najmenší problém, keďže táto časť koridoru je veľmi krátky úsek. Ty samozrejme myslíš trať na Štúrovo. Tá však nie je medzi koridormi, takže bude sa to robiť len veľmi čiastkovo vzhľadom na obmedzené financie. A aj sa robí, aby sa to nerozpadlo. Ak tam chceme niečo viac, bude sa musieť dať zo štátneho rozpočtu, čo nemusí byť problem, lebo prínosy sú voci nákladom vysoke.
jarino napísal:Za málo peňazí veľa muziky.
jarino napísal:Okrem toho rozvoj krajiny nezávisí iba od eurofondov.
jarino napísal:Niečo predefinuje a niečo nie.
jarino napísal:Deťom na krúžky?
jarino napísal:Verejný tlak spôsobuje zázraky. Fico by vedel rozprávať, jak ho to vystrelilo z premiérskej stoličky.
Druhá vec je tlak medzi lobistami.
jarino napísal:Prečo toľko pesimizmu?
Ja to vidím jasne.
Štát bude musieť konať tak, aby nebolo čerpanie zastavené, lebo budú trpieť všetci (samospráva, univerzity, štátne spoločnosti). Ako to spravia je otázka na múdre hlavy ktoré tento štát platí... Okrem iného to znamená ešte väčší tlak na kdejakých úradníkov - potrimiskárov, keďže chyby ani "chyby" si nebudú môcť dovoliť... Nie prehnaný tlak vie priniesť výsledky.
Riešením sú aj rôzne kontrolné mechanizmy. Ešte donedávna tu jeden taký pomerne dosť prísny bol (paragraf v zákone o VO pojednávajúci o kontrole pred podpisom Zmluvy), ktorým nemohol prejsť obchvat Košíc, lebo konkrétny predstavitelia NDS si zákonom vytreli... Nuž ale mnohí spoludiskutéri, ktorí si nevidia za nos, to nechceli pochopiť...
aj SAS - len tá rozdáva rada podnikom a firmám
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.