KN.SK napísal:jarino napísal:Právoplatne ukončený proces EIA.
Príprava pozastavená.
Jarino, prečo je pozastavená (asi potom aj zastavená možná stavba obchvatu)?
Nie sú €€€ alebo kašlú naň? Vďaka za odpoveď.
jarino napísal:Neviem, asi oboje.
Pozerám, že štúdia realizovateľnosti nebola zverejnená (hoci bola vypracovana ) na Hodnotenie UHP. Keď ju zverejnia (neviem kto, keďže štúdiu dala vypracovať SSC, prípravu zabezpečuje NDS...), UHP musí do 30 dní zverejniť Hodnotenie v ktorom budú dve možnosti:
- odporúčať v príprave,
- hľadať alternatívu.
Bez toho nepredpokladám postup v príprave obchvatu Komárna resp. inak povedané, kebyže chcú pokračovať v príprave, tak tú štúdiu UHP poskytnú, tak ako par mesiacov dozadu bola poskytnuta CBA k R2 Kriváň - Tornaľa z roku 2015 alebo ŽSR žilina - Košice z roku 2014.
Ešte raz Ti ďakujem za odpoveď,
Jarino, hoci nepotešila obyvateľov nielen Komárna, ale aj obcí popri úzkej
II/573, ktorou si skracujú cestu kamionisti hlavne z Poľska. Keď už tak, mali by ísť po
I/64, ale nejdú.
Neviem, či naši "zodpovední" sa nemali radšej zaťať a nástojiť na pôvodnej polohe mosta za Váhom, niekde za Harčášom. Ak by južný "partneri" nepristúpili na naše argumenty, tak by sa most (radšej) nestaval, a basta.
Pred takmer štvrťstoročím (19.12.1997; Komárňanské Listy) most mal viesť východne, "pri Harčáši":
![35784](/gallery/image.php?mode=thumbnail&image_id=35784)
Územný plán NI SK rok 2004:
![37877](/gallery/image.php?mode=thumbnail&image_id=37877)
Naši babráci vo všetkom ustúpili a potom navyše len "oni" zlízli smot
anku — menšia prestavba obchvatíku (už bol postavený) a euráče len pre svojich kámošov za budovanie mosta a potom časť z nich len do ich, maďarskej,
štátnej kasičky. Teraz sa nielen ničia cesty nielen v Komárne. Obrúsia "
koľaje" a po čase je opäť čo
obrusovať... Poznámka: Od mája 2022 sú už hlbšie.
Most by sa napojil na plánovaný "východný" obchvat Komáromu [sivá čiara vedená popod Komáromom], pozri:
![46397](/gallery/image.php?mode=thumbnail&image_id=46397)
, takže argument, že by bolo im treba (kvôli mostu) búrať domy je len výhovorka niektorých nepoznajúcich stav (inak aj pre tento Nový most Maďari zbúrali domy
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
).
Ak by sa im neustúpilo, tak by Komárno už malo obchvat,
kratší a
bez nutnosti
ďalších mostov (Nitra, Váh, Rameno Váhu):
![46572](/gallery/image.php?mode=thumbnail&image_id=46572)
Prevažuje severo-južný tranzit (NZ-NR) nad západo-východným (DS-BA):
![46569](/gallery/image.php?mode=thumbnail&image_id=46569)
Odľahčilo by sa i stašiemu mostu ponad Váh:
![44077](/gallery/image.php?mode=thumbnail&image_id=44077)
Aj ten
argument, aby sa postavil most kvôli prístavu v Komárne a pre kotvisko, pch, prístavisko Komárom, je len pusté táranie (vhodnejšie slovo radšej ani nenapíšem, je také
politické), jemne
povedané, zavádzanie všetkých na všetkých úrovniach, i
slovutnej EK. Veľa toho sa tam už, žiaľ, neprekladá. Terajší komárňanský prístav chcú zrušiť a presunúť za Váh, pozri výsek ÚZP KN:
Summa summarum: Obchvat Komárna asi dlho nebude postavený, prípadne, či ho aj niekedy postavia.(?).
1792