premiestnil som to to do patricneho threadu
aj ked sa to nezda, vyzera to, ze na dialnice.info sa uz skoro vsetko prediskutovalo
ale k veci, ono aj ked to mozno neni najestetickejsie, new jersey profile sa tvari byt ako bezpecnejsie a efektivnejsie riesenie. dovody uz aj tu boli prediskutovane.
v nemecku a rakusku (a zrejme aj v inych krajinach) pri komplexnej rekonstrukcii starsich usekov ich prerabaju podla moznosti do podoby aby boli cele zaasfaltovane a mohli na ne dat NJ profile.
no ale skusim odpovedat zhruba tvoje otazky
1. co som cital, tak, NJ profile su bezpecnejsie ako ocelove zvodila. a najma s postupom rokov, kedy sa vlastnosti ocelovych zvodidiel dost meni
2. financne su NJ z prvotneho hladiska o nieco narocnejsie
3. kedze je obycajne len jeden pas v strede, teda to nema moc velky vplyv.
4. prehrievanie netusim
ale urcite to ma vplyv
5. urcite nejakym stylom to treba napasovat
6. prasnost a z rejme aj hlucnost to temer urcite zvysi. ale v rakusku som napriklad uz videl aj protihlukovu stenu namiesto stredneho deliaceho pasu
7. vplyvanie je asi individualne, ja napriklad som na to zvyknuty a nic to so mnou nerobi. ale to je tym, ze v reichu su NJ vsade a kde neboli tam ich pomaly davaju
8. tak tieto efekty uz vobec netusim
9. esteticky efekt je surovejsi, to je fakt.
10. co sa tyka oslnovania, tak je to lepsie ako u ocelovych zvodidiel. najma v zime to presvita. kym u NJ nie.