od jano.z » 21. Nov 2006 20:13
Tak určite sú nimi vlaky IC, ktoré obsluhujú najkvalitnejšie IC vozne, podrobujú sa pravidleným kontrolám a opravám, a väčšinou v nich všetko funguje ako má ...
Rýchliky 600, 608 a 609, 604 a 605 sú takisto radené z týchto vozňov, ale stav občas troška pokrivkáva, avšak stále je to na vhej úrovni než 90% autobusárov ...
Mimo tejto relácie sa s nimi je možné stretnúť na už spomínanom Košičanovi, ďalej EC Slovenská strela (len do Decembra, následne budú vozne prevedené do rezervy, je ich málo na to aby ich niekam nasadili, max. možno budú nasadené do Viedne)
Kvalitnými súpravami, avšak neklimatizovaných vozňov UIC X majú aj R610 a 611, 602 a 603, takisto na ramene BA-Katowice R333 a 332. Od budúceho roka bude vlak R333 a 332 plne v réžií PKP, skrátený len do ZA a vozne od tohoto vlaku bude spolu s vozňami zo zrušených rýchlikov na južnom ťahu a trate do Prievidze (kde boli v snahe o zvýšenie komfortu taktiež nasadené) vystavaný nový pár vlakov R614/615 Ružín. Problém je akurát so súpravou 603, ktorá nocuje v BA v Rači a občas potom vyzerá všeliako ...
Toto sú vlaky, v ktorých podľa mňa nie je problém cestovať aj v druhej triede ... vozne majú oddiely so 6 miestami popr. veľkopriestorové oddiely 4+4. Občas však nemožno vylúčiť nejaký náhradný, či posilový vozeň B.
Na ďalších rýchlikoch jazdia už len viacmenej staré tridsaťročné vozne B, občas je možno naraziť na "prepadnutý" vozeň prvej triedy, poprípade vozne Bd, prerábané z Bc. Tieto vozne poskytujú priemernú kvalitu cestovania. Na rýchlikoch BA-ZA sa ďalej možno stretnúť s veľkopriestorovými vozňami Bdt, ktoré sa síce majú používať na regionálnu prepravu, vozne z posledných sérii však ponúkaným komfortom hravo prekonajú vozne B. Tieto vozne taktiež môžem len a len odporúčať.
P.S.: Tie "handry" som myslel len obrazne, vezie sa v tom výborne, ale tie prečalúnené lavice v 560 sú ešte lepšie ... a po tom, čo sa z môjho podnetu urobil "minikurz" ovládanie klimatizácie a vlakového kúrenia pre sprievodcov a vlakvedúcich, došlo k ďalšiemu zvýšeniu úrovne cestovania vo vlakoch. Nemalo by byť až tak často prekúrené, resp. zima ... občas však stav kúrenia nedovoľuje nejaké nastavenie, buď naplno alebo vôbec ...