Komplexné informácie z regiónu:
Táto oblasť sa nachádza na významnej dopravnej ceste medzi Žilinou a Ružomberkom a zároveň je aj na hranici BB a TN VÚC a vstupnou bránou do ZA VÚC od juhu. Tým sa stáva dopravnou križovatkou a po investíciách, ktoré sem smerujú od priemyslu až po cestovný ruch sa tu len logicky nachádzajú aj nadradené cestné komunikácie ako diaľnica D1 a rýchlostná cesta R3, ktorej trasa je zatiaľ naplánovaná práve cez región Turca, nakoľko je tu možný ďalší jeho rozvoj.
Niektoré témy, kde nájdete informácie z výstavby plánovanej nadradenej cestnej siete v tomto regióne:
D1 všeobecne
R3 Všeobecne
R3, križovatka D1 Martin - Turč. Teplice - Tankodrom
Cestná sieť.
1. cesta I. triedy I/18
2. cesta I. triedy I/65
3. cesta I. triedy I/14
4. cesta II. triedy II/519
Tým dôrazom myslím výraznejšie investície do týchto ciest v podobe zlepšenia ich parametrov ako aj lepšej údržbe počas a po zimnom období. Bolo by tiež vhodné postupne opravovať cesty III. triedy v okolí obcí Žabokreky, Necpaly, Rakovo, Mošovce.
Ďalej je potrebné vybudovať tieto cestné obchvaty:
1. Martin
2. Vrútky
3. Turčianske Teplice
4. Sučany
Celkovo je potrebné riešiť všetky obce a mestá, ktoré sa nachádzajú na cestách I. triedy I/65, I/65 a I/14 a lokálne treba stavať cestné obchvaty tam, kde sa rozvíja cestovný ruch.
Ďalšou oblasťou je rozvoj železničnej dopravy v tomto regióne.
Želežničná doprava v tomto regióne je veľmi dobre rozvinutá. Vrútky sú významný železničný uzol v rámci celej SR. Okrem plánovanej modernizácie železničného koridoru by sa tu železnice mali zameriavať aj na obnovu železničných staníc.
Letecká doprava.
Región má v dosahu nadregionálne letisko v Žiline, ktorého dostupnosť sa zlepší až po dostavbe diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R3, prípadne po modernizácii železničného koridoru.
Ostatné investície do infraštruktúry v tejto oblasti v rámci predovšetkým vodných zdrojov a ochrany ŽP.
Nemám informácie o stave vodovodných a kanalizačných sietí ani o stave ČOV.