kvalitná dialnica napísal:Keď tak pozerám veľa ľudí je za Turiec - Turček...len nerozuniem prečo....
Mňa asi nikto nepresvedčí za Turiec ja som, a asi aj budem za Donovali....
To je jednoduche. Lebo byvaju zapadne od BB. Keby bol Turiec zrkadlovo obrateny k severo-juznej osi smerom na vychod, tak by si cumel na tie vysledky hlasovania
Milos napísal:Keď som písal o odkláňaní, mal som na mysli ten prípad, že by sa situácia vyvinula tak, že by o pár rokov, povedzme do desiatich rokov, stálo prepojenie BB - TR a ťažká nákladná doprava by sa administratívne presunula tam.
Ja som si to uvedomil hned ako odpisal aquila, ako si to myslel. V poriadku teda. Bude raz RC medzi BB a TR. Kamiony (zvacsa medzinarodne) budu mat komfort a domaca osobna doprava sa bude musiet terigat hore na Donovaly pri ceste z BB na Liptov? Pre koho chceme budovat infrastrukturu?
Za predpokladu, ze bude stat variant F, chcel by som vidiet toho vodica, co by sa rozhodol pri ceste z BB na Kysuce uprednostnit Maly Sturec pred F-kom.
Za predpokladu, ze bude stat variant C, tych vodicov bude spusta, ktori sa rozhodnu uprednostnit Donovaly pri ceste z BB na Oravu alebo na Liptov pred C-ckom.
Zilincan alebo Martincan bude stale zastancom variantu C. Ten, co pouziva trasy vo vsetkach moznych smeroch, alebo hociktory obyvatel vychodne od BB, bude nakloneny prirodzene variantu F. A o tom to cele je.
Milos napísal:K druhej časti - to by bola samozrejme výhoda vasriantu F, že by sa to dalo budovať podľa potreby postupne, a že by teoreticky mohlo dlho ostať len pri úseku Jelenec - Liptovská Osada. Ako človek znalý miestnych dopravných a prírodných pomerov si to od začiatku uvedomujem, už si o tom aj v začiatkoch tejto diskusie písal. To by ale platilo pri dnešných intenzitách. Možno aj trošku vyšších. Ak ale budú narastať, čo aj predpokladám, situácia napr. na Starých Horách by sa stávala čoraz horšou a kým by došlo na stavbu tunela popod Veľký Šturec, už by mohlo byť nevyhnutné stavať aj obchvat (iný ako tunelový si radšej ani nepredstavujem) Starých Hôr plus úsek po Jelenec. A to už nie je málo
Ale prekopat sa do turcianskej kotliny tiez nebude med lizat. Ja som o tom presvedceny, ze usek BB-RK bude lacnejsi ako BB-MT. Narocnost terenu je porovnatelna, ale do RK je to predsa len z BB o kus blizsie.
mirkobb napísal:Z môjho pohladu a pevne verim, ze aj z pohladu inych ludi z oblasti BB (ale aj inych casti Slovenska) tieto dve prepotrebne vetvy(ZA-MT-RK a BB-RK) nekoliduju a nekonkuruju! Urcite kazdy rozumne uvazujuci clovek nemôze byt proti stavbe dialnice zo ZA do RK, ale je zvlastne, ze poniektori maju "traumu" z useku BB-RK, preco?
Lebo si uvedomuju, ze pri velmi obmedzenych zdrojoch by predstavovalo napojenie vychodu na BA cez Donovaly lacnejsi a efektivnejsi sposob.
Teraz to uz nie je take okate, lebo D1 je uz defacto v ZA. Ale predstav si ekonomicke porovnanie tych tras, ked bola D1 este len v PB