Mesto Vráble sa prebúdza, respektíva aktivity tu začína rozvíjať SSC.
http://www.vrable.sk/ - v časti doprava informácie o obchvate a kruhovom objazde, vrátane detailných informácií
Plánovaný cestný obchvat mesta Vráble
Okružná križovatka pred MsÚ
Technická správa
Cesta I/51 a II/511 Vráble, Križovatka
Vymedzenie záujmového územia z pohľadu riešenia dopravných vzťahov sa týka širšie ohraničeného územia zohľadňujúceho dopravné nároky na zapojenie obchodnej jednotky LIDL vo Vrábloch na nadradený komunikačný systém a územia priamo súvisiaceho s vnútornými prevádzkovými vzťahmi. Širšie vymedzené územie súvisí s organizovaním prístupovej a zásobovacej dopravy. Takto voľne ohraničené územie je vymedzené zbernou komunikáciou korešpondujúcou s vedením cesty I/51 a cestou II/511. Užšie vymedzenie riešeného územia sa viaže priamo na priestor vymedzený hranicou vlastníckych vzťahov.
Funkciu cesty I/51 je možné odvodiť z jej celoslovenského postavenia. Cesta I/51 prepája v západno-východnej orientácii regionálne centrá (hranica SR/ČR- Senica – Trnava – Sereď – Nitra – Levice...). V rámci hodnotenia dopravnourbanistického významu je prieťah cesty I/51 mestom klasifikovaný do úrovne zbernej komunikácie najvhej funkčnej triedy B1.Kategória tejto komunikácie bude MZ 13,5/60.
Cieľom predkladaného doplnku je koordinácia a návrh vonkajších dopravných vzťahov súvisiacich s napojením obchodnej jednotky LIDL vo Vrábloch. Návrh riešenia dopravných vzťahov spočíva vo vyriešení vonkajších dopravných vzťahov automobilovej i pešej dopravy. Hlavná ulica je v súčasnosti v predmetnom úseku trjopruhová, smerovo nerozdelená komunikácia. Dva jazdné pruhy sú smerom do centra mesta, jeden smerom na Nitru. V mieste navrhovanej okružnej križovatky je v súčasnosti styková križovatka, tvorená Hlavnou ulicou a Levickou ulicou. Cestná premávka je riadená zvislým a vodorovným dopravným značením. V súčasnosti tvorí bodovú závadu na Hlavnej ulici, hlavne svojimi parametrami pre nákladnú dopravu. Kapacita križovatky je v špičkových hodinách nedostatočná. Priepustnosť vozidiel z vedľajšej ulice je v špičkách nízka. Výstavbou obchodného zariadenia LIDL, ktorého prístup je situovaný za križovatkou v smere na Nitru, sa intenzita dopravy ešte zvýši. Z tohto dôvodu sa pristúpilo k riešeniu predmetnej stykovej križovatky na okružnú križovatku.
Do okružnej križovatky sú celkovo vyústené tri ramená uvedených ulíc. V rámci objektu „SO 101 Okružná križovatka na ceste I/51“ sú riešené ramená na Hlavnej ulici v smere od Nitry a na Levickej ulici. Ich stavebné úpravy rieši predmetný stavebný objekt v rozsahu:
- stredový ostrovček s medzikružím a jazdným pruhom okružnej križovatky s novými parametrami
- rameno Hlavnej ulice s novými parametrami z dôvodu zmeny v jazdných pruhoch pred križovatkou
- rameno Levickej ulice s novými parametrami z dôvodu zmeny v jazdných pruhoch pred križovatkou
Výstavba okružnej križovatky v mieste terajšej stykovej križovatky si vyžiada prekládku inžinierskych sietí, ktoré sa budú nachádzať v mieste budúcej okružnej križovatky. K výrubu jestvujúcej zelene nedôjde. Súčasťou stavebných úprav na okružnej križovatke bude aj vybúranie jestvujúcich ostrovčekov v terajšej križovatke, dobudovanie chodníkov po obvode okružnej križovatky, zriadenie zvislého a vodorovného dopravného značenia, funkčné odvodnenie, novú osvetlenie a zatrávnenie stredového ostrovčeka a priľahlých pásov uličnej zelene.
Navrhované parametre okružnej križovatky budú vyhovovať STN 73 6102 Projektovanie križovatiek na miestnych komunikáciách, platnej od februára 2004 a tiež technickým podmienkam „Projektovanie okružných križovatiek na cestných a miestnych komunikáciách. Priemer stredového ostrovčeka bude 17,0m, vonkajší priemer bude 36,0m., šírka jednosmerného pruhu po ovále 7,5m, šírka vozovky v mieste smerových ostrovčekov bude 5,5 – 5,7m na výjazde a 4,5m na vjazde, medzikružie okolo stredového ostrovčeka s prevýšením 50mm nad povrch jazdného pruhu bude šírky 2,0m a umožní prejazd nadrozmerným vozidlám. Navrhovaná skladba vozovky sa viaže na skupinu dopravného zaťaženia, druh podkladu, minimálny tepelný odpor vozovky, návrhovú únosnosť podložia, druh ochrannej vrstvy a šírkové usporiadanie komunikácie. Skupina dopravného zaťaženia navrhovanej vozovky a spevnených plôch dynamickej motorovej dopravy je uvažovaná v úrovni B – 1200 až 2000 ťažkých nákladných vozidiel za 24 hod v jednom smere.
- detaily sú
tu