Preložka cesty cez Donovaly
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3557
Novonavrhovaná cesta je projektovaná ako cesta I.triedy o dľžke 14,80644 km v parametri C11,5/70
Začiatok výstavby 4Q/2009 ukončenie 4Q/2013
Cena diela 11,6 mld SKK - náklad na 1 km 790 mil SKK/km (C11,5/70)
Tunelový objekt Diel v km 6,005 – 7,545
Obojsmerný tunel tvorí jedna tunelová rúra s únikovou štôlňou pre chodcov a obslužné a záchranné vozidlá (chránená úniková cesta). Úniková štôlňa bude budovaná paralelne s tunelovou rúrou v celej dĺžke tunela a bude prepojená s tunelom prepojkami pre únik osôb a prepojkami pre obslužné a záchranné vozidlá. Na vyústenie štôlne budú naväzovať prístupové komunikácie.
Dĺžka tunela – razená časť 1520 m, hĺbená časť 2x10m
Tunelový objekt Kozí chrbát v km 10,328 - 13,288
Obojsmerný tunel tvorí jedna tunelová rúra s únikovou štôlňou pre chodcov a obslužné a záchranné vozidlá (chránená úniková cesta). Úniková štôlňa bude budovaná paralelne s tunelovou rúrou v celej dĺžke tunela a bude prepojená s tunelom prepojkami pre únik osôb a prepojkami pre obslužné a záchranné vozidlá. Na vyústenie štôlne budú naväzovať prístupové komunikácie.
Dĺžka tunela – razená časť 2910 m, hĺbená časť 2 x 25m
Mosty
Most nad cestou I/66, riekou Hron a traťou ŽSR v km 0,971
Dĺžka premostenia – 733 m
Most nad údolím v km 1,746
Dĺžka premostenia – 361 m
Most nad údolím v km 2,755
Dĺžka premostenia – 360 m
Most nad údolím v km 3,464
Dĺžka premostenia – 586 m
Most nad údolím v km 5,679
Dĺžka premostenia – 601 m
Most nad údolím a poľnou cestou v km 7,635
Dĺžka premostenia – 148 m
Most nad údolím v km 9,013
Dĺžka premostenia – 94 m
Most nad poľnou cestou a údolím v km 9,856
Dĺžka premostenia – 148 m
Most nad poľnou cestou, potokom a údolím v km 10,262
Dĺžka premostenia – 106 m
Pre kategóriu C 11,5/70 vyplynulo, že je potrebné v úseku km 0,741 – 5,376 vpravo, v km 8,112 – 9,382 vpravo a v km 13,692 – 14,311 v ľavo, t.j. v úsekoch kde poklesne rýchlosť návrhového vozidla pod 50 km/h budovať pruhy pre pomalé vozidlá dĺžky 4635 m, 1270 m a 619 m.
Výškové vedenie trasy prechádza veľmi náročným terénom. Územné podmienky a požadované parametre tejto komunikácie umožnili riešiť výškovo budúcu komunikáciu v rozmedzí od 0,77% do 6,0%, v tuneloch je v sklone 0,85% v tuneli Diel a 2,88% v tuneli Kozí chrbát. Napojenie na jestvujúcu cestu I/59 je v sklone 1,27%.