Moderátor: Moderátori
duli napísal:nemal by niekto nejaky zoznam chorvatskych dialnicnych tunelov? nazov, dlzka, rok otvorenia...(aj polprofily)
Nielen to, situácia je veľmi vážnarl napísal:http://www.slobodnadalmacija.hr/Hrvatska/tabid/66/articleType/ArticleView/articleId/81713/Default.aspx
A1 do budúceho roka nebude potiahnutá po Ploče, druhý profil rýchlostnej cesty Solin-Split (od A1) takisto nie. Zakonzervujú sa stavby mostu Pelješac i úseku A1 Doli - Dubrovnik (Osojnik) a tunela Sveti Ilija na privádzači z A1 na magistrálu D8.
Dialniciar napísal:Nielen to, situácia je veľmi vážnarl napísal:http://www.slobodnadalmacija.hr/Hrvatska/tabid/66/articleType/ArticleView/articleId/81713/Default.aspx
A1 do budúceho roka nebude potiahnutá po Ploče, druhý profil rýchlostnej cesty Solin-Split (od A1) takisto nie. Zakonzervujú sa stavby mostu Pelješac i úseku A1 Doli - Dubrovnik (Osojnik) a tunela Sveti Ilija na privádzači z A1 na magistrálu D8.
Zverejnený je už Program výstavby a údržby diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy na r. 2009-2012
http://www.mmpi.hr/UserDocsImages/PROGR ... 0-2012.pdf
*HAC (Hrvatske autoceste) odovzdali v tomto roku 60 km diaľnic, ale v budúcich 3 rokoch to bude len 20 km: úsek pri Zagrebe, úsek pri Dubrovniku; všetky ostatné stavby sa budú konzervovať
*most Pelješac sa dostavia v r. 2015, ale bez napájaích komunikácií, tie budú najskôr v r. 2016
*HAC: 2 čelní predstavitelia zatknutí a preddĺžená väzba (korupcia, finančné nezrovnalosti atď.)
*HAC: v tomto roku znížené mzdy o -20%
*HAC: musí zrušiť zakontrahované zmluvy v hodnote 7 mld. HRK
*HAC: v budúcom roku jeho príjmy nedosiahnu ani 50% nutných výdavkov (splátky úverov)
*koncesionár Bina Istra realizuje dostavbu 141 km diaľnic na plný profil; krytie je úverom vo výške 700 mil. € (aj na splátky starých úverov); toto bude gro výstavby diaľničnej siete Chorvátska do r. 2013
*koncesionár Rijeka-Zagreb zrealizuje už iba 2 MÚK
*koncesionár Zagreb-Macelj dokončí celú trasu
Diaľnica A5 bude zmrazená, vo výstavbe sa teda nepokročí.
Obchvat Záhrebu se nerozšíri, pripravuje sa výstavba úplne nového telesa.
Vláda začína realizovať opravu ďalších 350 km štátnych ciest, získala na to aj úver 60 mil. € z EIB.
Štátne cesty (Hrvatske ceste) budú mať rovnako štedrý rozpočet ako doposiaľ, čo umožní pokračovať v stavbe rýchlostnej cesty (1/2 diaľnice) medzi mestami Stobreč-Omiš a dostavia sa obchvat Rijeky a Splitu.
Takže slávny boom v Chorvátsku sa skončil.
No však ono to aj malo byť v roku 2008, v tomto roku to zmenili na 2011 a dnes sa vie, že pred 2015 to proste nebude. Na A1 sa dostavia do 2012 iba úsek Ravče–Vrgorec.Andrej napísal:Znamena to, ze A1 najblizsich aspon 10 rokov bude koncit pri Šestanovac a po Ploče sa pokracovat po pobrezi? Fakt skoda. Ked sa v r. 2005 otvaral usek od Zagrebu po Split, myslel som, ze v Dubrovniku bude A1 kludne aj do roku 2008
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.