Toto je dosť všeobecná téma zaoberajúca sa rôznymi problémami. Ja by som sa k tomu vyjadril postupne.
Čo sa týka razenia tunelov, tak ano, trvá to istý čas a tak sa výstavba nedá urýchliť. V prípade, že sa výstavba tunela urýchli, tak sa neišlo podľa projektovej dokumentácie a časového harmonogramu, resp. tá nebola presná, nezohľadnila novú technológiu, ktorá sa zrejme použila pri výstavbe daného tunela. Okrem toho však bola na vine už geologická správa, ktorá bola vypracovaná na základe geologického prieskumu. Dnes je problematickým tunel Sitina. Razí sa síce rýchlejšie, no za cenu vyšších peňazí, pretože sa stalo presne to, čo som opísal niekoľko viet dozadu. A nastáva problém. Tunel je takmer hotový, aj skôr, no nebude otvorený skôr (keď tak len o niečo skôr), pretože sa nerátalo s tým, že stavba by sa mohla predražiť. Tunel Branisko sa dá zhrnúť tiež do týchto problémov s tým, že tento tunel sa výrazne predražil tým, že bol stavaný niekoľko rokov naviac, t.j. cenu zvýšila najmä inflácia a okrem toho tunel bol zrejme aj "tunelovaný".
Problémy so zvieratami a diaľnicami sú tiež dosť zjavné. Diaľnice by mali mať ploty, pretože inak je tam riziko stretu áut so zvieratami. No zároveň je zrejme všetkým jasné, že diaľnica naruší pôvodnú oblasť, kde treba potom postaviť aj tzv. koridory pre zvieratá, t.j. aby aj zvieratá mohli prejsť cez diaľnicu. Vždy môžu prejsť len popod ňu. Pod mostom sa prejsť dá, treba samozrejme danú plochu upraviť, zalesniť a upraviť pre prechod zveri alebo sa rieši prechod zveri popod diaľnicu aj špeciálnymi rúrami, ktoré slúžia pre žaby či rôzne menšie živočíchy, napr. hlodavce. Oblasť ŽP a cestnej siete sa na Slovensku dosť dlho podceňovala, t.j. teraz nie je dostatok financií riešiť ihneď aj všetky staršie úseky. Najlepšie je na tom z hľadiska ochranných plotov, diaľnica D2, no aj tá by už potrebovala investíciu na opravu týchto plotov a okrem D2, aj novšie úseky D1.
Okrem toho by mali byť nové úseky vybavené aj "SOS telefónami", ktoré samozrejme fungujú a nie ako v minulosti na diaľnici D1 a D2 tieto telefóny nefungovali, lebo neboli zaplatené účty, ...
No a na záver, k novým úsekom diaľnic či rýchlostných komunikácií treba postaviť aj odpočívadlá spojené s ČSPH, kde budú pre motoristov k dispozícii rôzne služby, napr. aj motel.