aquila napísal:Jano1 napísal:Takze vymenuj tie statne investicie za miliardy na Kysuciach, samozrejme aj s cenami!
D3 strazov - brodno 258 mio euro (najdrahsi usek dialnice na slovensku s cenou 60 mio /km)
D3 oscadnica - cadca bukov cca 110 mio euro ( 3252, mil Sk), (cast bukov 1,929 mld. Sk, Cadca - Oscadnica 450,3 mil. Sk, Cadca - obchvat mesta - II. etapa 872,9 mil. Sk)
D3 cadca bukov - svrcinovec 240 mio euro
D3 svrcinovec - skalite - hranica 417 mio euro
--
teda uz miliarda natiekla len do kysuc a to tam nepocitame dalsich 200+ mio za HP - strazov, privadzac strazov, cestu pre KIA motors ..
co kysuce esta pozaduju
D3 brodno - KNM : 370 mio euro
D3 KNM - oscadnica : 240 mio euro
D3 oscadnica - cadca bukov II profil : 113 mio euro
teda dalsia tristvrte miliardy
a to tu nespominam este investicie ZSR ..
Aquila, treba si oprášiť geografiu. D3 Strážov - Brodno geograficky ani ekonomicky nijak nezasahuje do regiónu Kysúc a ani mu neprináša nič pozitívne, rovnako tak privádzač HP - Strážov, či cesta pre KIA motors, to sú všetko výsady regiónu Žiliny. Navyše máš chybný prepočet slovenskej koruny na euro v čase vybudovania polprofilu D3 Oščadnica - Čadca, Bukov, keďže v čase výstavby bol kurz eura oveľa vyšší ako konverzný kurz a teda hodnota koruny bola oveľa nižšia.
Reálne však investície do Kysúc ako takých spočívajú iba vo výstavbe dvoch polprofilov D3 (cca 18 km), jedného rozostavaného plného profilu D3 pri Čadci a v rekonštrukcii železnice ZA - Krásno nad Kysucou (cca 20 km). Na to, že región Kysúc bol donedávna ešte hladovou dolinou (vďaka za KIU, Mobis, atď) a od revolúcie až dodnes je región s vyše 120 000 obyvateľmi takmer bez priemyslu a poľnohospodárstva (KNM a Krásno nad Kysucou to sami s dvoma väčšími fabrikami nezachránia ), nepovažujem tebou vymenované investície za uplynulých 25 rokov za dostačujúce. Nehovoriac o tom, že Kysuce sú aj z medzinárodného hľadiska tranzintým európskym koridorom.