Moderátor: Moderátori
B; napísal:Kto je iniciatorom projektu vo svete?
A preco zrazu aj na Slovensku - co sposobilo, ze dnes uz ano a pred rokom este nie na SK?
Adoas napísal:
Ved sa pytajte vy, ak niekto nieco ma.
wazari napísal:Adoas napísal:
Ved sa pytajte vy, ak niekto nieco ma.
tak skusim
- kto za SR vybera tie mesta?
- predbezne sa uvazuje ze tam budu aj dake obchvaty aspon v trasach RC, ci iba cesty 1. triedy?
Toto som trosku nepochopil: "Aktualny stav: Vybranych bude 25 (50) miest - dovodom je ze je uplne realne, ze sa vo viacerych zacne obchvat stavat skor." - tolko bude predbezne vybratych v SR ci celkovo? ze sa zacne stavat skor - to ako mimo PPP sa zacne stavat, ci v ramci PPP sa zacne stavat skor a potom bude PPP na viac ako 10 obchvatov?
zaujimavy projekt - hadam to raz stihneme vsetko aj splatit
Adoas napísal:Neviem co myslis ty osobne slovom "celkovo"?
Bager3 napísal:Moze do takehoto projektu obchvatov byt aj obchvat Pezinka? bude sa rozhodovat podla intenzity dopravy alebo podla velkosti miest ? a kto bude podpisovat zmluvu ked sa jedna o cestu II triedy VUC?
Kedy je realne ze budu podpisane prve PPP zmlvy na tieto obchvaty? a je logicke ze sa budu stavat na zapade lebo tu je vacsia intenzita dopravy myslim
Adoas napísal:Dobre, skuste napisat niekto 5 miest z kazdeho VUC, kde su potrebne obchvaty, ktore by mohli stat z hladiska stavebnych nakladov min. 1 mld. SKK a ktore lezia na cestach I. triedy alebo min. na krizovatke ciest II. a III. triedy a nachadzaju sa pripadne pri dialnicnej sieti.
Ja potom podla toho budem pisat viac info k tejto teme.
Pezinok
Modra
Malacky
Stupava
Šamorín
Holíč
Senica
1 - 2 obchvaty - pokračovanie štvorpruhu BA-Pezinok bez obchvatu Modry
Galanta
Svinná /západná, resp. severná R2/
Bánovce
Vestenice
Partizánske
Žabokreky
prípadne Kľačno, Radošiná
Topoľčany, vrátane Krušoviec
Drážovce
Bošany
Šaľa
Tvrdošovce, prípadne Nové Zámky
Brezno
Valaská
Hnúšťa
Poltár
Bytča /obchvat na ČR/
Rajec
Makov
Sabinov
Giraltovce
Stará Ľubovňa
Humenné
Strážske, prípadne Kežmarok Vranov
Trebišov
Moldava
Dobšiná
Plešivec
Sobrance
Adoas napísal:
BA kraj - Pezinok bude chapany spolu s Modrou alebo naopak aj ked sa bude realizovat len jedna cast. A kde mas Senec
Adoas napísal:
TT kraj - Galanta podla mna nie, tu bude stavat SSC. A kde je Hlohovec
Adoas napísal:TN kraj - A preco nie Prievidza (Handlova)
Adoas napísal:NR kraj - A preco nie aj Nitra
BB kraj - uz asi nie je v hre.
ZA kraj - A kde su mesta Martin, Turcianske Teplice, Orava
PO kraj - asi len oblast Tatry.
KE kraj - asi uz nie.
Bager3 napísal:Viem sa vyjadrit len k obchvatu Pezinka:
Obchvat Pezinka by malo byt napojenie na sucastnu stvorprudovu cestu do Svateho jura.
Prepojenie Pezinka na dialnicu (4pruhy) a vybudovanie 4 pruhov az po odbocku na Pezinsku babu. tym by v Pezinku vysiel akysi uzol.
Idelanym riesenim by bolo asi zacat 4 pruhy pri jestvujucej odbocke na Pezinsku babu styrmi pruhmi pokracovat okolo Pezinka a pomedzi Groby napojit na D1 cim by sa odlachcila doprava cez Svaty jur a nebolo by potrebne stavat obchvat Jura. (Myslim ze to bolo jedna z variant D4)
Ostatne obchvaty neviem posudit nepoznam danu dopravnu situaciu ale doporucil by som R1 predlzit az po D2 (nieje mi jasne preco to nebolo navrhnute ved ked ma PSA exportopvat auta na zapad tak jedine cez Senicu nie?) (s toho vyplyva aspon obchvaty v celom danom useku)
Andrej napísal:Adoas,
ako by mal vyzerať obchvat postavený pomocou PPP? Bude sa na ňom platiť mýto? Ak áno, čo iné dopr. prostriedky - poľn. stroje, cyklisti...? Ako sa peniaze vrátia PPP, keď na týchto obchvatoch nebude až taká intenzita, ako napr. na D1? Výhody, nevýhody?
Lebo je to zatiaľ niečo úplne neznáme a predpokladám, že nikto z nás diskutujúcich stále vôbec nevie, o čom sa tu jedná a ako je daný projekt reálny.
Flintstone napísal:Tento projekt na Slovensku celý nevyjde na 100%.
Nie je tu ochota a nie je tu ani ochota spolupracovať a ešte je tu zložité riadenie od MDPT SR cez SSC až po VÚC. A sem niekde nejaké PPP na 10 obchvatov? Plne o tom pochybujem.
Aj keď nikto nevie, možno pilotný projekt PPP bude úplne super, pojde aj druhý, potom ďalšie - všetko na D1 a pridá sa D3 a potom aj napríklad D4 a tunel Malé Karpaty a ... obnova nemocníc a možno aj obchvaty. Nakoniec PPP na cestách už na Slovensku úspešne funguje a to je jedna z mála krajín kde to funguje.
Branco napísal:Adoas napísal:
PO kraj - asi len oblast Tatry.
Nie, PO kraj potrebuje asi najviac cestné obchvaty. Nielen y dôvodu dopravného zaťaženia, ale aj ekonomického rozvoja. Spomínané obchvaty sú uvedené ako príklad, potrebných je viac.
Adoas napísal:Branco napísal:Adoas napísal:
PO kraj - asi len oblast Tatry.
Nie, PO kraj potrebuje asi najviac cestné obchvaty. Nielen y dôvodu dopravného zaťaženia, ale aj ekonomického rozvoja. Spomínané obchvaty sú uvedené ako príklad, potrebných je viac.
Branco,
treba si ale uvedomit, ze vychodna cast nie je schopna zabezpecit navratnost investicie takehoto typu za danych podmienok a preto je plan stavat hlavne v zapadnej casti. Takze preto viac BA/TT/TN/ZA a mozno NR VUC.
Naspäť na Public Private Partnership (PPP) + financovanie projektov
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 21 hostí.